Pressemeddelelse fra Coop Danmark A/S
Når Kvickly 10. april åbner sin nye butik i det kommende center i Esbjerg, Broen, bliver det med et helt nyt koncept, der skal give kunderne en anderledes oplevelse.
“Fremtidens dagligvarebutik skal være knivskarpt fokuseret. Kunden skal opleve, at butikken gør hverdagen nemmere, både når det handler om at gøre indkøbene hurtigere og mere inspirerende. Butikken i Esbjerg er vores bud på, hvordan man gør det,” siger detaildirektør Kenneth Pedersen, Coop.
Det bliver et koncept med en række “specialbutikker”, der netop skal gøre indkøbsturen anderledes nem og spændende: Bageren, Grønthandleren, Slagteren, Modebutikken, Isenkræmmeren, Take Away-restauranten, Nærbutikken mv.
Her vil det være muligt at få inspiration og få rådgivning i afdelingerne, som er bemandet med faguddannede medarbejdere. Indretningen er lavet, så det er muligt at skyde genvej gennem butikken, hvis det skal gå stærkt og butikken vil være meget overskuelig med lavere hylder, der giver et godt overblik.
Det første man møder er Brød Cooperativet. Her kan man både nyde en kop kaffe, købe det gode brød og et varmt måltid samt en lækker kage. Udvalget vil ændre sig i løbet af dagen efter kundernes behov.
Inde i butikken vil man i det store fødevareområde med nedkølet Grønthandel og Slagter møde masser af inspiration til aftensmaden og god rådgivning fra fag personalet.
“Vi kan se at vores kunder i stigende omfang køber take-away og spiser på restaurant. Sidste år lancerede vi C-Måltidsmarked, hvor vi i samarbejde med Meyers, Cofoco og Hanegal m.fl. leverede måltidsløsninger af høj kvalitet. Det er blevet en stor succes, som har inspireret os til at tage skridtet videre med et større udvalg af retter tilberedt af vores egne slagtere,” siger formatdirektør Allan Kristoffersen, Kvickly.
Butikken har et stærkt udvalg af børnetøj, køkkenudstyr, cykler, basistøj og Kvicklys kendte mærker som Cottonfield, Jackpot, Friends, Mustang og Enkel.
En helt ny afdeling vil være Torvet. Her vil der hele tiden komme nye varer til gode priser. Det vil være alt fra gaveideer, tilbehør til huset og andet, hvor man kan gøre et lille kup.
Coops nye app-baserede medlemsprogram vil blive brugt som en direkte kommunikation med medlemmerne i regionen, hvor de via deres telefon vil modtage særligt gode tilbud – og masser af opskrifter på, hvad man kan spise samme aften.
Konceptet vil efter at være afprøvet i Esbjerg, og yderligere en håndfuld steder inden sommerferien, blive indført i landets øvrige 76 Kvickly-butikker i en ambitiøs udrulningsplan.
Yderligere information:
Formatdirektør Allan Kristoffersen, 5159 3160
Varehuschef Kenni Tolstrup Jørgensen,
2142 4496
Læs hele pressemeddelelsen på Via Ritzau her:
https://via.ritzau.dk/release?releaseId=10247645
** Ovenstående pressemeddelelse er videreformidlet af Ritzau på vegne af tredjepart. Ritzau er derfor ikke ansvarlig for indholdet **