PRM / Forbrugerne har talt: Urtekram er Danmarks mest bæredygtige brand Førstepladsen i Sustainable Brand Index 2017 Danmark går til Urtekram

    Pressemeddelelse fra Urtekram A/S

    Sustainable Brand Index er Nordens største studie med fokus på forbrugernes opfattelse af bæredygtighed. Bag studiet står virksomheden SB Insight, der på baggrund af 32.000 interviews med forbrugere i Norden og Holland undersøger, i hvor høj grad brands opfattes som bæredygtige. Formålet med Sustainable Brand Index er at sætte fokus på bæredygtighed som en vigtig faktor i, hvordan virksomheder drives og kommunikeres i dag, og samtidig fremme den bæredygtige sag.

    Netop fokus på bæredygtighed er en kerneværdi hos Urtekram og har været det siden virksomhedens grundlæggelse i 1972:

    “Vi er selvsagt voldsomt begejstrede for prisen, som netop understreger, at forbrugerne kan se, at vi dagligt arbejder på at udvikle nye økologiske og bæredygtige produkter. For det er gennem vore økologiske produkter og kampagner, vi er synlige for forbrugerne. Vi gør alt for at drive en bæredygtig virksomhed, og det betyder, at ikke alene er alle Urtekram varer økologiske, vi var også den første økologiske virksomhed der blev ISO 14001 miljøcertificeret og dagligt arbejder med at mindske ressourcespild i vores produktion” fortæller Innovations- og Kvalitetschef Lene Iversen, og fortsætter:

    “Samtidig tager vi undersøgelsen og førstepladsen som udtryk for, at forbrugerne også opfatter økologi som bæredygtigt, og det er naturligvis en udvikling, vi er meget stolte af at være en del af, da vi traf vores valg om altid at være økologisk tilbage i 1972.”.

    Urtekram varemærket

    Urtekram varemærket blev i 2015 overtaget af Midsona AB i Malmø, som er en af Nordens største aktører indenfor udvikling og salg af produkter, som kan hjælpe mennesker til at få et bedre liv i hverdagen. Urtekram produkterne udvikles og fremstilles som hidtil af Urtekram International A/S, som er beliggende i Mariager.

    Udvælgelsen

    SB Insight udvælger selv de brands, der indgår i analysen, baseret på deres aktivitetsniveau i det pågældende land, omsætning og markedsandel, samt det generelle brandkendskab på det pågældende marked. Studiet er baseret på FN’s bæredygtighedsmål, som de er defineret i FN’s Global Compact principper samt i Sustainable Development Goals.

    Læs mere på Urtekram.dk og sb-index.com og se den samlede liste over danske brands her: sb-index.com/ranking-denmark-2016

    For mere info kontakt

    Marketingschef Urtekram, Steen Resen: sr@midsona.dk
    , tlf. +45 5121 8820
    Innovations- & Kvalitetschef Lene Iversen,
    li@midsona.dk
    , tlf.
    +45 24269688

    Link:

    Innovation & Quality Manager Lene Iversen hos Urtekram (th), der modtager prisen

    https://via.ritzau.dk/data/images/00468/368ed332-44c8-4b59-81af-9b91d58d74bb.JPG

    Læs hele pressemeddelelsen på Via Ritzau her:
    https://via.ritzau.dk/release?releaseId=10202186

    ** Ovenstående pressemeddelelse er videreformidlet af Ritzau på vegne af tredjepart. Ritzau er derfor ikke ansvarlig for indholdet **