PRM / New Yorks turistchef imponeret over den danske hovedstads nye strategi

    Pressemeddelelse fra Wonderful Copenhagen

    Med en helt ny turismestrategi på gaden, har Wonderful Copenhagen i en længere periode analyseret bl.a. nye tendenser, nye digitale muligheder og ændringer i turisters forbrugeradfærd. Indsatsen har skullet sikre, at Wonderful Copenhagens nye strategi, som udstikker visionen og retningen for turismeudviklingen frem mod 2020, er på forkant fire år frem i en tid, hvor turismen er i global forandring.

    Ud over de lokale aktører og borgerne i hovedstadsregionen har Wonderful Copenhagen også søgt international sparring undervejs i strategiprocessen, bl.a. hos New Yorks turismeorganisation, NYC & Company. Her fremhæver CEO Fred Dixon særligt den nye strategis fokus på det lokale, destinationens localhood:

    “Vi er imponerede over tankerne bag Wonderful Copenhagens nye strategi specielt med den relation, alle har til den danske livsstil og mere specifikt fascination af danskerne som det lykkeligste folk i verden. Jeres tilgang til livsstil og kultur er unik, og det grundlag giver jer mulighed for at nå jeres visionære mål.”

    Et andet hovedpunkt i den nye turismestrategi er, at borgerne fremover skal inddrages i udviklingen af turismen. Samspillet mellem borgere og besøgende handler både om, at de besøgende – som midlertidige lokale – gerne vil tage del i det lokale liv, og så handler det også om at sikre de lokales opbakning til fortsat vækst i turismen. I strategien er målet at sikre en fortsat vækst i turismen – med mennesket i centrum.

    “Det er klogt af Wonderful Copenhagen at engagere de lokale borgere for at sikre opbakning til fortsat vækst i turismen på en ansvarlig måde, da samspillet mellem besøgende og lokale er afgørende for morgendagens destination,” lyder tilbagemeldingen fra turismeorganisationen i New York.

    “Vi har fået feedback og testet vores vision og prioriteringer af undervejs i strategiprocessen internationalt. Det har vi gjort for at sikre, at vores nye strategi afspejler de forandringer, turismen globalt møder nu og lidt længere fremme og for at lære af andre storbyers erfaringer,” siger Mikkel Aarø-Hansen, administrerende direktør i Wonderful Copenhagen.

    Læs hele pressemeddelelsen på Via Ritzau her:
    https://via.ritzau.dk/release?releaseId=9608096

    ** Ovenstående pressemeddelelse er videreformidlet af Ritzau på vegne af tredjepart. Ritzau er derfor ikke ansvarlig for indholdet **