PRM / Social bevidsthed betyder meget

    Pressemeddelelse fra Bluepark Danmark Aps

    CSR har længe været et tema i såvel små, mellemstore som store virksomheder. Det være sig både på hjemmesider og i den generelle kommunikation. Siden 2009 har det sågar været en lovpligtig del af årsregnskabet for de helt tunge spillere i det danske erhvervsliv.

    Det store spørgsmål er så bare, hvad der forbliver ved tanken og de gode visioner, og hvad der udmønter sig i reel handlig hos de mindre.

    “Put your money where your mouth is. Eller på dansk – gør holdning til handling”

    Sådan lyder det fra Nikolaj Florentz Mackowski, der er administrerende direktør i det privatejede parkeringsfirma Bluepark. Her har man besluttet at donere fem procent af driftsoverskuddet, fra virksomhedens første regnskabsår, til velgørende formål.

    “Det er nok lidt en kongstanke, både for mig og resten af virksomheden, i det mindste at forsøge at være med til at gøre en forskel. Om det så er at støtte op om et projekt for hjemløse eller hjælpe en måske slunken økonomi i en virksomhed, der arbejder med rehabilitering af unge kriminelle, det kommer sig egentlig ikke så nøje”, siger han.

    Nikolaj Florentz Mackowski pointerer, at det er en del af den samme sociale bevidsthed, der spiller ind, når potentielle medarbejdere der måske har en lidt blakket fortid, alligevel bydes velkommen i virksomheden.

    Læs hele pressemeddelelsen på Ritzau Info her:
    https://www.ritzauinfo.dk/release?releaseId=5912548

    ** Ovenstående pressemeddelelse er videreformidlet af Ritzau på vegne af tredjepart. Ritzau er derfor ikke ansvarlig for indholdet **