Pressemeddelelse fra Coop Danmark A/S
2015 ser ud til at blive året, hvor danskerne for alvor flytter deres indkøb af julegaver over på nettet.
Siden 6. december har coop.dk næsten fordoblet salget i forhold til de tilsvarende dage i 2014.
Det er især 3 områder, hvor forbrugerne flytter deres indkøb over på nettet i julehandlen år:
- Legetøj oplever kæmpe vækstrater. Moderne børnefamilier sparer tid og penge ved at købe de kendte mærker online.
- Køkkenapparater og gastronomi – Coops madagenda, “Sammen om bedre mad” om ny madkultur, smitter af på salget af udstyr til køkkenet, der er vokset med over 50 procent procent julen i år.
- Skønhed, kosmetik og parfume, hvor Coop.dk har et stort udvalg af parallelimporterede mærkevarer, er salget i år ikke mindre end 3-doblet.
De travleste dage på coop.dk er netop i disse dage – og coop.dk garanterer levering helt til jul blot man bestiller senest 21. december kl. 24 – og hvor salget sidste år faldt søndag før jul, forventer vi i år at den kommende jul sætter rekord.
“Der er nu vareområder, hvor vores online-salg er lige så stort som i vores fysiske butikker, som vi forventer at overhale i løbet af de kommende år,” siger direktør Brian Andersen, coop.dk, der mener at væksten skyldes, at flere har oplevet bekvemmeligheden ved at bestille julegaverne hjemme fra i fred og ro frem for at stresse i fysiske specialbutikker butikker.
Varerne distribueres fra Coops store nonfood-center på Fyn. Her arbejder man frem til jul i døgndrift, så alle kan få julegaverne til tiden.
Yderligere information: Direktør Brian Andersen, 2227 1920
Læs hele pressemeddelelsen på Ritzau Info her:
https://www.ritzauinfo.dk/release?releaseId=5124706
** Ovenstående pressemeddelelse er videreformidlet af Ritzau på vegne af tredjepart. Ritzau er derfor ikke ansvarlig for indholdet **