PRM / To unge ildsjæle vinder Movember-kampagnen

    Pressemeddelelse fra Deloitte

    København, 11. december 2015

    Over hele verden har mænd ladet overskægget stå for at sætte fokus på kræft. Nu er den globale Movember-kampagne slut, og det danske vinderteam er fundet. Førstepladsen går til Jacob Hedegaard og Jens Damgaard Hantsøe, der begge er ansat i Deloitte.

    “Lægen siger, at jeg har et sted mellem ét og 30 år tilbage at leve i, og det giver ofte anledning til absurde tanker. F.eks. syntes jeg, et nyt jakkesæt var spild af penge, fordi jeg alligevel ikke ville nå at slide det op. Når jeg køber vin, overvejer jeg ofte, om modningstiden overskrider min egen holdbarhedsdato,” siger Jens Damgaard Hantsøe, der er uhelbredeligt syg af kræft.

    Jacob Hedegaard er derimod blevet erklæret rask efter at have haft lymfekræft:

    “Jeg havde en kammerat, som ikke vidste, hvordan han skulle håndtere min sygdom. Da han langt om længe mandede sig op til at besøge mig, havde han taget en lillebitte ironmanfigur med, som han på akavet vis gav mig, mens han stirrede ned i gulvet. Det var lidt underligt, men jeg forstod også, at det var hans måde at opmuntre mig på,” siger han.

    Både Jacob Hedegaard og Jens Damgaard Hantsøe mener, at der er god grund til at engagere sig i Movember:

    “Selvom man betragter sig selv som ung og frisk, så er man ikke urørlig. Vi mænd er nødt til at tale med hinanden, dele vores viden og ikke mindst gå til lægen, når noget ikke er, som det skal være. Og nej, det kan med garanti ikke løbes væk,” siger Jens Damgaard Hantsøe.

    Jacob Hedegaard og Jens Damgaard Hantsøe har samlet næsten 50.000 kr. ind til Movember-kampagnen sammen med deres venner, familie og kolleger.

    Læs mere om Movember her: https://dk.movember.com/

    Jens og Jacob stiller gerne op til interview om at leve med kræft.

    Link:

    Jacob Hedegaard (tv.) og Jens Damgaard Hantsøe

    Jacob Hedegaard

    Jens Damgaard Hantsøe

    Siden 2004 har Movember Fundation charity har kørt Movember-events for at gøre opmærksom på og rejse penge til bekæmpelse af mænds helbredsproblemer, såsom prostatakræft og depression.

    Læs hele pressemeddelelsen på Ritzau Info her:
    https://www.ritzauinfo.dk/release?releaseId=5083075

    ** Ovenstående pressemeddelelse er videreformidlet af Ritzau på vegne af tredjepart. Ritzau er derfor ikke ansvarlig for indholdet **