Pressemeddelelse fra Coop Danmark A/S
En gruppe glade børn på juleindkøb i SuperBrugsen, har i løbet af den seneste uge skabt det hidtil største virale hit for Danmarks største supermarkedskæde.
I løbet af den korte tid er filmen set af ikke færre end 740.000 på Facebook og 50.000 gange på You Tube. Dermed ser det ud til at filmen i løbet af december passerer den magiske grænse på 1 million visninger.
“Julen er den travleste tid på året – særligt for forældrene. Derfor fik vi børnene til at købe ind og overraske forældrene.”
Med denne indledning følger man så børn på indkøb i SuperBrugsen i den 1:33 minutter lange film, skabt af reklamebureauet Republica React.
“Det er den foreløbig kulmination på vores strategi om at lægge så meget markedsføring over på digitale medier som muligt,” siger kommerciel chef i SuperBrugsen, Kenneth Melchior.
SuperBrugsen sætter i julen fokus på ‘Sammen om bedre mad’ med tilbud, varer og kommunikation, der udstråler kvalitet, samvær og hygge.
En anden aktivitet er en opfordring til at ‘Blive den bedste julevært’ nogensinde – og skabe Den Perfekte Jul – for nogle som har brug for og fortjener en helt særlig juleaften. Her kan 5 danskere vinde alt til en juleaften, de vil holde for andre, der har særligt brug for det. De første to vindere er fundet. Der bliver produceret små film, når vinderne overraskes. Og den første film med vinderen Rie fra institutionen Hellebro i Sydhavnen, der vandt en juleaften for unge, hjemløse i Sydhavnen, er foreløbig blevet set af 300.000 på Facebook.
“Den store gennemslagskraft på Facebook og andre virale medier, viser, at tiden er rigtig for, at vi kommer med andre budskaber end blot prisen på piskefløde og lignende, som ellers har præget vores generation gennem mange år,” siger Kenneth Melchior.
Filmen med børnene på indkøb i SuperBrugsen kan ses her:
https://www.facebook.com/SuperBrugsen/videos/vb.125934997444897/979410842097304/?type=2&theater
Yderligere information: Kommerciel chef Kenneth Melchior, 5221 3256
Læs hele pressemeddelelsen på Ritzau Info her:
https://www.ritzauinfo.dk/release?releaseId=5030485
** Ovenstående pressemeddelelse er videreformidlet af Ritzau på vegne af tredjepart. Ritzau er derfor ikke ansvarlig for indholdet **