Pressemeddelelse fra Wonderful Copenhagen
Internationale kongresser er et globalt udstillingsvindue og big business for værtsdestinationen. Derfor arbejder byer verden over målrettet på at tiltrække de lukrative arrangementer, og der skal en ekstra indsats til for at sikre, at valget falder på Danmark.
Foreningen Dansk Erhvervs- og Mødeturisme – MeetDenmark har gjort det muligt at bygge oven på den allerede eksisterende kongresindsats, der ydes i København, Aarhus, Aalborg og Region Syddanmark i tæt samarbejde med offentlige og private partnere. I 2014 har parterne skrevet 114 internationale kongresser i bøgerne til de kommende år, hvoraf hele 54 kan tilskrives den ekstraordinære indsats i foreningen Dansk Erhvervs- og Mødeturisme – MeetDenmark.
Regeringen har sammen med regionerne afsat yderligere ressourcer til projektet fra 1. januar 2015 og frem. Det hilses velkommen af foreningens formand, Birgitte Hee Olesen, direktør i Inspiring Denmark. Hun siger:
“Gennem den målrettede og strategiske indsats har vi tiltrukket internationale kongresser inden for dansk forsknings styrkepositioner. Kongresserne er ikke kun vigtige for turisterhvervet. De er et globalt udstillingsvindue og en eksportplatform for bl.a. dansk forskning, universiteter og virksomheder, og vi ser frem til at intensivere indsatsen yderligere.”
Til trods for at hovedparten af døgnet tilbringes i mødelokaler, er kongresgæsterne nogle af de udenlandske besøgende, der bruger flest penge, når de er her. Hele 3.100 kroner pr døgn spenderes på hoteller, restauranter, transport, shopping og underholdning.
Yderligere oplysninger, kontakt venligst:
Ulrika Mårtensson, kommunikationsansvarlig – møder og kongresser, Wonderful Copenhagen
ulm@woco.dk, mobil: 23 38 30 72
Birgitte Hee Olesen, direktør, Inspiring Denmark
bho@inspiringdenmark.dk
** Ovenstående pressemeddelelse er videreformidlet af Ritzau på vegne af tredjepart. Ritzau er derfor ikke ansvarlig for indholdet **