Pressemeddelelse fra Dansk Supermarked
Netbutikken wupti.com skifter ejer, men fortsætter som stærkt e-brand. Dansk Supermarked køber 100 % af aktierne i firmaet af 3C Retail og driver wupti.com videre side om side med koncernens øvrige onlineaktiviteter, som blandt andet omfatter Bilka.dk.
Erhvervelsen af wupti.com ligger helt i forlængelse af Dansk Supermarkeds strategi om også at tage førertrøjen på, når det gælder onlinehandel i Danmark.
Dansk Supermarkeds administrerende direktør, Per Bank, siger:
– Vi har i Dansk Supermarked en klar ambition om at blive førende indenfor e-commerce, og med opkøbet af wupti.com foretager vi et gearskifte online. Med de synergier, der er mellem wupti.com og vores eksisterende onlinebutikker, herunder Bilka.dk, har vi potentialet til at udvikle begge dele markant de kommende år.
Med opkøbet foretager Dansk Supermarked endnu en gang en markant investering, der skal sikre kunderne konkurrencedygtige priser, forbedrede indkøbsoplevelser og en fortsat ekspansion af såvel butiksnettet som online. Opkøbet af wupti.com skal samtidig styrke den danske e-handel samlet set.
– Som dansk virksomhed er vi i Dansk Supermarked optaget af at være med til at opbygge den hjemlige e-handel. Købet af wupti.com understreger vores ambition om at tilbageerobre noget af den omsætning, der i dag forsvinder ud af landet til udenlandske netbutikker. Vi giver allerede danskerne de bedste tilbud og indkøbsoplevelser i vores fysiske butikker, og vi ønsker at gøre det samme for vores kunder online ved at servicere dem bedre end de udenlandske aktører, siger Per Bank.
Solidt fundament for videreudvikling
wupti.com, der blev etableret i 2006, har en stærk historie bag sig som den første rendyrkede netbutik i Danmark. Flere end 250.000 tilfredse og loyale kunder vidner om en position blandt de bedste på markedet, hvad angår kundetilfredshed, takket være et særdeles velfungerende setup for bestilling og levering. Den position skal wupti.com udbygge yderligere hos Dansk Supermarked.
Koncernchef for 3C Retail Niels Thorborg, der nu har solgt wupti.com til Dansk Supermarked, siger:
– Vi har haft et kort og intenst forhandlingsforløb, og jeg er overbevist om, at de muligheder, som Dansk Supermarked og wupti.com har sammen, vil betyde, at wupti.com bliver styrket i de kommende år. Det vil være til glæde ikke mindst for kunderne, men også for begge virksomheder og for de mange dygtige medarbejdere, der har været med til at bygge wupti.com op. Vi er meget stolte over at have været med til at udvikle en af dansk e-handels stærkeste platforme, og vi ser Dansk Supermarked som den helt rette ejer for wupti.com at videreudvikle sig hos.
Af konkurrencemæssige hensyn ønsker parterne ikke at oplyse købesummen.
Handlens endelige gennemførelse er betinget af godkendelse fra konkurrencemyndighederne.
INVITATION TIL PRESSEMØDE
Dansk Supermarked og 3C Retail afholder i dag pressemøde om handlen for alle interesserede medlemmer af pressen. Det foregår:
Kl. 11:30 hos wupti.com på Østre Stationsvej 1-5, 5000 Odense C
På pressemødet deltager: Niels Thorborg, koncernchef i 3C Retail; Per Bank, CEO i Dansk Supermarked; og Kenneth Nielsen, Executive Vice President for E-Commerce & Digital i Dansk Supermarked.
Om Dansk Supermarked Dansk Supermarked er Danmarks største detailhandelsvirksomhed, der driver kæderne føtex, Bilka, Netto og Salling samt webshoppen Bilka.dk. Dansk Supermarked ejes af Salling-fondene (81%) og A.P. Møller-Mærsk (19%) og omsætter for ca. 57 mia. kr. årligt. Om wupti.com wupti.com er en af Danmarks største onlinebutikker og har siden etableringen i 2006 været en pioner indenfor dansk onlinehandel. wupti.com har opbygget et stærkt og velkendt brand i Danmark, og 250.000 tilfredse og loyale kunder vidner om det høje serviceniveau og den tryghed i køb, som wupti.com leverer.
** Ovenstående pressemeddelelse er videreformidlet af Ritzau på vegne af tredjepart. Ritzau er derfor ikke ansvarlig for indholdet **