Dyrekort er ikke et ensomt eventyr

    Pressemeddelelse fra Dansk Supermarked

    Detektor på DR har regnet på statistikken i Dansk Supermarkeds Animal Planet Ocean-kampagne med dyrekort, som kører til og med onsdag den 13. maj. Hovedpointen i foromtalen på dr.dk af aftenens Detektor-udsendelse er, at man skal over indkøb for et betydeligt antal kroner, hvis man statistisk set skal sikre sig alle dyrekort alene igennem indkøb.

    Som det dog også vil fremgå af aftenens udsendelse, øger det at bytte sig til manglende kort med vennerne dramatisk sandsynligheden for at opnå en komplet samling af alle 140 kort.

    Netop det sociale element i at lege med og bytte sig til kortene har inden kampagnens start været tænkt ind som en central del af kampagnen. Bilka og føtex har i løbet af kampagnen arrangeret flere hundrede byttedage i varehuse over hele landet, hvor børn (i alle aldre) har kunnet bytte kort med hinanden.

    Det forklarer Mads Hvitved Grand, kommunikationsdirektør i Dansk Supermarked.

    – Styrken ved kampagnen er jo netop, at den rummer et meget stort socialt element. Sjældent er så mange frikvarterer og legeaftaler blevet brugt på at lege med dyrekort, lære om fisk og havdyr – og så i øvrigt bytte sig frem til eventuelt manglende kort i samlingen. I nogle skoler har vi endda set, at det at lege og bytte med kort har været sat på skoleskemaet, siger Mads Hvitved Grand.

    Tallene bag kampagnen understreger ifølge kommunikationsdirektøren blot, at bytteriet spiller en central rolle.

    – Det statistiske regnestykke fra Detektor er jo meget sjovt, men kampagnen er ikke tænkt som et ensomt eventyr for den enkelte, men som en fælles mission for alle børn. Det kan vi se, at mange har taget til sig, og der er jo gået sport i at bytte sig til eventuelt manglende kort, så det sociale element i kampagnen lever i bedste velgående, siger Mads Hvitved Grand.

    ** Ovenstående pressemeddelelse er videreformidlet af Ritzau på vegne af tredjepart. Ritzau er derfor ikke ansvarlig for indholdet **