Helt ud af det blå udgav hun den 13. december et album i fuld længde, det selvbetitlede “Beyoncé”, eksklusivt gennem verdens mest populære digitale pladeforretning, Apples iTunes Store.
Og skal man dømme ud fra publikums umiddelbare reaktion, så har sangerinden ramt plet. I løbet af pladens tre første dage i offentligheden har den nemlig solgt intet mindre end 617.213 digitale eksemplarer. Det skriver BBC News.
Dermed slår Beyoncé ikke blot sin egen tidligere rekord fra pladen “B’day”, der i 2006 solgte 541.000 eksemplarer i løbet af en hel uge. Den overraskende udgivelse slår også iTunes’ afgående rekordindehaver, Justin Timberlake, der tilbage i marts afsatte 580.000 eksemplarer af pladen “20/20” i løbet af albummets første leveuge.
Paradoksalt nok mener flere kritikere, at det er overraskelsesmomentet blandet med den manglende mulighed for at købe enkelte numre, der har sendt sangerindens dugfriske album mod de udstrakte salgstinder med ekspresfart. Og ikke kun publikum blev overraskede. Ledende folk i pladens og de 17 medfølgende videoers produktion blev bogstaveligt talt taget på sengen.
– Det var en fuldstændig overraskelse selv for de mennesker, der var involverede. For at være helt ærlig, så lå jeg faktisk i sengen, da jeg fik en mail om, at albummet var sendt ud, fortæller filminstruktør Ricky Saiz i følge BBC News til Buzzfeed.
Tilmeld dig nyhedsbrevet fra localeyes.dk - få breaking news og en daglig oversigtPladen strøg direkte mod nummer et på hitlisterne i 104 lande verden over. En fysisk udgave ventes at udkomme inden jul.
Newspaq