Medieselskabet North Media havde stor fremgang i første halvår. Selskabet nyder godt af, at PostNord ikke længere deler reklamer og ugeaviser ud. Det skriver Ritzau Finans.
Selskabet løftede i første halvår omsætningen til 569,6 millioner kroner fra 427,3 millioner kroner i samme periode året før. Bundlinjen er forbedret til 50,2 millioner kroner fra 17,1 millioner kroner.
Det er særligt bedre resultater i datterselskabet FK Distribution, der blandt andet leverer husstandsomdelte reklamer og ugeaviser, som trækker op.
PostNord besluttede sidste år at droppe omdeling af netop reklamer og ugeaviser som led i en redningsplan. Dermed forsvandt North Medias største rival.
– Første halvår 2018 manifesterede sig som ventet i en markant omsætnings- og resultatfremgang for North Media – primært drevet af betydelig fremgang i FK Distribution, som øgede omsætningen med 50 procent.
– FK Distribution har haft stor tilgang af kunder og stigning i volumen, siger Kåre Wigh, ordførende koncerndirektør i North Media, i en meddelelse.
North Media præciserer forventningerne til 2018 til den høje ende i forbindelse med regnskabet.
Koncernen venter en omsætning på 1120 til 1150 millioner kroner samt et EBIT-resultat mellem 75 og 95 millioner kroner. før særlige poster.
/ritzau/











