Det er igen muligt for borgere at bruge internet, tv og mobildata, efter at der tidligt lørdag morgen har været et omfattende nedbrud.
Det skriver telekommunikationsvirksomheden Nuuday i en pressemeddelelse omkring klokken 8.30.
Det er kunder hos blandt andet YouSee, Telmore og TDC Erhverv, der har været påvirket af nedbruddet. Det skyldes, at de er en del af Nuuday-koncernen.
Det er ifølge Nuuday en opdatering hos TDC NET, der var skyld i nedbruddet.
Fejlen betød, at det særligt var kunder, der bruger mobildata, som har haft problemer. Det var dog stadig muligt at ringe og sende sms’er.
– En opdatering hos TDC NET gjorde desværre, at Nuuday-selskabernes kunder ikke kunne bruge mobildata i tidsrummet 05.00-7.45.
– TV og internet var også påvirket. Fejlen er nu rettet, skriver Nuuday i pressemeddelelsen.
Hos YouSee anbefaler man, at man genstarter sit udstyr, hvis man stadig oplever problemer i løbet af lørdagen.
Det skriver YouSee på sin hjemmeside, hvor der oplyses om situationen:
– Vi har haft en fejl, som ramte på mobilnetværket og påvirkede tv og internet for fiberkunder.
– Fejlen er nu rettet, så hvis du fortsat oplever problemer, så anbefaler vi, at du genstarter dit udstyr.
/ritzau/











