Danske Bank ramt af it-problemer – MobilePay kan drille

    Danske Bank har fredag eftermiddag it-problemer, og det har også ramt betalingstjenesten MobilePay.

    – MobilePay kan drille lige nu. Derfor kan du opleve fejl, når du bruger appen til at betale, overføre eller modtage penge, skriver tjenesten på Facebook.

    Man kan også opleve fejlmeldinger, hvis man som kunde forsøger at bruge mobil- eller netbank.

    Det fortæller pressechefen i Danske Bank, Stefan Singh Kailay, i en skriftlig kommentar.

    – Vi arbejder benhårdt på at løse det hurtigst muligt, lyder det.

    MobilePay forsikrer dog på Facebook om, at hvis en overførsel ikke kan gennemføres, bliver pengene ikke trukket.

    – Hvis en MobilePay-overførsel fejler, men du så alligevel kan se, at pengene er reserveret på din konto – så kan du være helt rolig. For reservationen bliver slettet hurtigst muligt, lyder det.

    De tekniske problemer gælder både, når man forsøger at sende eller overføre penge. Danske Bank har ikke en tidshorisont på, hvor længe problemerne vil vare ved.

    /ritzau/