Større medieforbrug er med til at give Egmont rekordoverskud

    I 2021 har Egmont oplevet fremgang på tværs af alle sine forretninger.

    Det bidrager til en række rekordresultater for Egmont, der er Danmarks største mediekoncern. Det oplyses i en pressemeddelelse.

    Egmonts kerneforretning er film, tv, magasiner og bøger.

    Aktiviteterne er bredt ud over fire divisioner, der tilsammen udgør Egmont. De fire divisioner er Story House Egmont, Nordisk Film, TV 2 i Norge samt Egmont Books.

    Aktiviteterne i de fire divisioner har i 2021 omsat for 15,4 milliarder kroner. Det er en stigning på 34 procent i forhold til i 2020.

    Stigningen er et resultat af større omsætning i alle fire divisioner.

    Den større omsætning har været medvirkende til, at Egmont i 2021 har opnået et resultat før skat på 1,8 milliarder kroner. Det er det tredobbelte, i forhold til det Egmont tjente året før.

    Ifølge Steffen Kragh, koncernchef i Egmont, er både omsætning og resultat i 2021 rekordhøje. Han er selvsagt meget tilfreds med udviklingen.

    – Vi høster gevinsten af Egmonts strategi om at satse på stærkt indhold og at bygge vækstforretninger baseret på, at folk streamer mere, gamer mere og shopper mere online.

    – Rekordåret 2021 giver os et stærkt fundament for at skabe flere fortællinger, mere journalistik og unikt indhold de kommende år, siger Steffen Kragh.

    /ritzau/