Mange af Nykredits kunder er rødglødende


    Over 40 procent af Nykredit Banks kunder er nu så utilfredse, at de overvejer at vende banken ryggen.

    Det viser den seneste meningsmåling fra Voxmeter, som hver uge spørger danskerne om holdninger til deres bankforbindelse. Det skriver Jyllands-Postens erhvervsmedie Finans.

    I uge 5 lå tallet på omkring 35 procent.

    – Det er sjældent, at vi ser så voldsom en udvikling på så kort tid, siger Christian Stjer, administrerende direktør i Voxmeter, til Finans.

    Han peger på, at de seneste ugers ballade over prisstigningerne i Totalkredit, som er ejet af Nykredit, især går ud over Nykredit Bank.

    Christian Stjer forudser, at selskabet kan få svært ved at vende udviklingen.

    – Nykredit Bank bliver med rette opfattet lidt som en internetbank. Den personlige kontakt mellem bankrådgiver og kunder er lille, og det er farligt i en situation med kunder, der i så stærk grad er utilfredse, siger Christian Stjer.

    Rådgivningsportalen Mybanker.dk konkluderer, at Nykredit Bank har lagt sig ud med sine kunder.

    – Tilliden mellem en kunde og en bank skal gå begge veje, men Nykredit har brudt den. Selskabet har ganske enkelt skabt et fundamentalt problem, som sagtens kan tage syv til ti år at genopbygge, siger John Norden, topchef hos Mybanker.dk, til Finans.

    Nykredit er godt klar over, at der venter et stort arbejde.

    – Vi er meget ydmyge og bevidste om, at vi har noget tillid, vi skal ud og genvinde. Det skal vi blandt andet gøre ved at fortsætte med at give vores kunder god og troværdig rådgivning, være åbne og ærlige i vores kommunikation og tilbyde konkurrencedygtige produkter, siger Henrik Rasmussen, bankdirektør i Nykredit, til Finans.

    /ritzau/