Aller lukker fem blade og fyrer 23


    De danske kvinder køber tilsyneladende ikke længere erotiske blade rundt omkring i landets kiosker og bladforretninger.

    Tilmeld dig nyhedsbrevet fra localeyes.dk - få breaking news og en daglig oversigt

    I hvert fald stopper Aller Media med at udgive Tidens Kvinder på tryk. Det fremgår af en pressemeddelelse fra medieselskabet, der står bag en række af de største blade og magasiner herhjemme.

    Aller vurderer dog, at kundegrundlaget for bladets indhold er til stede, og Tidens Kvinder fortsætter og videreudvikles derfor som et udelukkende digitalt brand.

    – Vi har en strategi, som vi følger og som skal ruste os til fremtiden.

    – Men som alle andre medievirksomheder oplever vi et presset marked, som hele tiden kræver, at vi justerer vores portefølje og sikrer, at alle dele af forretningen er lønsomme, siger administrerende direktør i Aller Media Pål Thore Krosby i en pressemeddelelse.

    Ud over at Tidens Kvinder udelukkende bliver et produkt til nettet, dropper Aller Media gratismagasinet Mor samt de mindre ungdomsblade Street Boys, Topmodel og Frikvarter

    Heller ikke de dele af forretningen lever op til forventningerne, lyder det i pressemeddelelsen.

    – Derfor foretager vi nu et greb, hvor vi har valgt at lukke nogle printprodukter rettet mod unge, da netop denne målgruppe i stigende grad fravælger print til fordel for digitale medier, siger Pål Thore Krosby.

    – Vi skal fortsat styrke vores digitale tilstedeværelse og sikre, at vores evner til at skabe stor trafik på vores sites kanaliseres over i kommerciel forretning, siger han.

    23 fyres i forbindelse med lukningerne. Samtidig har Aller sat X-priser og slankedoktor.dk til salg.

    Aller Media står med mere end 20 blade og magasiner blandt andet bag ugebladene Se og Hør, Billed-Bladet, Ude og Hjemme, Femina og Søndag samt magasinerne Elle og Mad og Bolig.

    /ritzau/