Det gør ondt i toppen af Danske Bank, at banken endnu en gang er bundskraber i analyseinstituttet Voxmeters årlige undersøgelse af, hvor tilfredse danskerne er med deres bank.
Resultatet ærgrer bankens chef for de danske privatkunder, Thomas Mitchell.
– Det er ikke en ny situation, men den er blevet forværret. Afstanden op til de andre banker er blevet forøget, og det skal selvfølgelig ændres, siger han.
Thomas Mitchell mener især, at det er udmeldingen om filial- og kasselukninger, den fejlslagne reklamekampagne New Standards og kundeprogrammet med abonnementsbetaling for småkunder, som har kostet dyrt i årets løb.
Thomas Mitchell mener dog, at der også er en anden tungtvejende grund til, at Danske Bank gang på gang bliver nummer sjok i kundeundersøgelser, for det hører med til at være den største spiller på banen.
– Det kan vi også se i udlandet. Den største spiller har oftest problemer med det generelle image, mens den lille udfordrer har noget mere medvind på cykelstien i forhold til positiv omtale i pressen, siger han.
Danske Bank mistede 94.000 kunder fra første kvartal til tredje kvartal i år.
/ritzau/
Leveret af Nyhedsbureauet Newspaq