Danske Bank-kunder vil ikke anbefale egen bank


    Under halvdelen, eller mere præcist 47,5 procent, af kunderne i Danske Bank har lyst til at anbefale deres bank til andre, skriver Jyllands-Posten.

    Det viser en ny måling blandt 1016 personer fra analyseinstituttet Wilke, som Jyllands-Posten har fået foretaget.

    Tilfredshedsniveauet ligger således markant lavere end i de andre store banker herhjemme, hvor omkring 70-80 procent af kunderne gerne roser deres bank over for andre.

    – Det er vi naturligvis ikke tilfredse med, men jeg glæder mig trods alt over at kunne se, at vi bevæger os i den rigtige retning.

    – Det er det lange, seje træk, og vi har en stor opgave foran os med at blive langt mere kundefokuserede og vise vores værdi over for kunderne, siger Thomas Mitchell, chef for Personal Banking Danmark i Danske Bank, til Jyllands-Posten.

    Danske Bank fik for nylig ny topchef, da Eivind Kolding blev fyret efter under to år på posten. En af hovedårsagerne til udskiftningen var Danske Banks elendige image.

    Direktør for bankportalen John Norden mener, at det vil tage lang tid for Danske Bank at få genopbygget sit image.

    – Når man dumper i image, går det rigtig stærkt, men når man skal bygge op, skal man gange det med fem i tid, siger John Norden til Jyllands-Posten.

    Derfor vil det ifølge direktøren tage flere år for Danske Bank at få genopbygget tilliden til kunderne.

    /ritzau/

    Leveret af Nyhedsbureauet Newspaq