Arkivfoto
Rejsende må tjekke ind i lufthavnen eller på SAS’ app i stedet for på hjemmesiden. Heller ikke billetter kan købes på SAS.dk
Sådan siger det store nordiske flyselskabs informationschef, Trine Kromann Mikkelsen, efter at virksomhedens hjemmesider både i Norge, Sverige og Danmark samt sas.com har været nede siden mellem klokken 15 og 15.30.
– Det største problem er, at vores kunder bliver generet af det – enten dem der er vant til at bruge vores site til at tjekke ind, eller dem der var ved at foretage nogle køb på hjemmesiden, siger informationschefen mandag omkring klokken 18.
Det er i øjeblikket ikke muligt at komme ind på hjemmesiden overhovedet.
Hun kan ikke sige noget mere præcist om, hvad fejlen skyldes, men teknikere arbejder hårdt på at få den op og køre igen.
– Vi håber, at kunderne er tålmodige med os og vores hjemmeside, siger hun.
Ifølge Trine Kromann Mikkelsen virker SAS’ app, hvor man nu kan tjekke ind og købe billetter.
Trine Kromann Mikkelsen fortæller, at man kan følge SAS på de sociale medier på både Facebook og Twitter, hvor de vil orientere, når det hele er oppe og køre igen.
De økonomiske tab, virksomheden har ved at have en hjemmeside, der ikke fungerer, kan hun ikke komme ind på.
/ritzau/