Brøndbys nye hovedsponsor er en bookmaker


Den danske spiludbyder Bet25 og telekoncernen TDC bliver nye strategiske samarbejdspartnere for superligaklubben Brøndby.

Bet25 kontrolleres af TDC, der ejer 51 procent af spiludbyderen. Aftalen om partnerskabet betyder, at Brøndbys superligamandskab fremover optræder med Bet25’s logo på brystet.

– Det er en glædelig dag for Brøndby. Dette er meget mere end en såkaldt hovedsponsoraftale. Vi har været i markedet for at finde en partner, der ikke bare ville støtte Brøndby økonomisk, men også bidrage med værdi til Brøndby i forhold til kultur, knowhow og image.

– Det er nu lykkedes. Og det er en vigtig milepæl for vores projekt, siger Brøndbys administrerende direktør, Jesper Jørgensen, til klubbens hjemmeside.

Samarbejdet rulles ud på flere forskellige platforme de kommende måneder. Allerede på onsdag kan man eksklusivt opleve kampen mellem Brøndby og Liverpool FC på Bet25’s hjemmeside, hvor kampen live-streames.

Senere i denne uge starter TDC arbejdet med at installere wifi på Brøndby Stadion, og dette projekt forventes afsluttet i slutningen af 2014.

– Både Bet25 og Brøndby står på tærsklen til en ny, spændende æra. Bet25 er et nyt forretningsområde for TDC – et forretningsområde, vi forventer os meget af, siger Jens Aaløse, koncerndirektør i TDC og bestyrelsesformand for Bet25.

Aftalen gælder foreløbig for en sæson, men Bet25 har i kontrakten med Brøndby sikret sig en option, der gør, at man kan forlænge aftalen med yderligere to år, så den løber frem til sommeren 2017.

– Bet25 og TDC har gennem forhandlingerne vist stor interesse for at knytte tætte bånd til vores virksomhed, og vi har hele tiden haft en god fornemmelse og en oplevelse af, at der er mange krydsfelter i dette partnerskab.

– Disse muligheder skal vi nu i gang med at udforske og dyrke sammen, siger Jesper Jørgensen.

De præcise økonomiske forudsætninger for partnerskabet ønsker ingen af parterne at oplyse.

/ritzau/