En indsat i arresthuset i Kolding er kommet til skade, efter at han natten til lørdag antændte ild i sin celle.
- Han har fået nogle røgskader, som han skal behandles for på sygehuset, siger Svend Pedersen, vagtchef ved Sydøstjyllands Politi.
Ved du noget? Fortæl det til redaktionen
Røgen fra den påsatte brand i cellen var så kraftig, at politi og brandvæsen måtte tømme samtlige celler i arresthuset.
- Vi har evakueret i alt 56 indsatte. Nu skal der luftes godt ud i bygningen, så de kan komme tilbage til deres celler, siger Svend Pedersen.
De indsatte er i mellemtiden blevet gelejdet ud i en lukket gård ved arresthuset.
- Ingen er stukket af, og det hele er foregået i god ro og orden, siger vagtchefen og tilføjer, at politiet er "talstærkt" til stede ved arresthuset.
/ritzau/
