PRM / STARK går live på Facebook for at få fat i håndværkerne

    Pressemeddelelse fra STARK Danmark

    Håndværkere er et travlt folkefærd, så der skal noget ekstra til for at få deres opmærksomhed efter fyraften. Derfor forsøgte STARK sig med at møde håndværkerne der, hvor mange slapper af efter en hård arbejdsdag – på sofaen og med mobilen i hånden. En helt perfekt lokation til at følge med i STARKs liveudsendelse på Facebook om klimakrav i byggeriet.

    På en times tid gennemgik Kent Fonseca, national projektleder inden for bæredygtighed og trælastdirektør Jakob Glintborg fra STARK Aalborg, de vigtigste pointer i de nye klimakrav. Imens kunne seerne kommentere, stille spørgsmål og sende likes afsted til teamet.

    Digital dialog med kunderne

    Liveudsendelsen på Facebook er en måde at komme ud til kunderne på, hvor og når de har tid, fortæller Maria Taasti, Social Media Manager hos STARK.

    – Vi ved, at kunderne har travlt, og derfor var det en mulighed for at nå ud til dem, hvor og når de havde tid. Live nu og her. Klimakravene får stor betydning for vores kunders hverdag, men det kan være svært og måske lidt tør viden at sætte sig ind i. Her kunne live-formatet også hjælpe med at bringe det ned i øjenhøjde. Desuden ville vi gerne teste nogle formater af, hvor vi kunne få en digital dialog med vores kunder, fordi mange af vores kunder har mobilen lige ved hånden i det daglige, siger hun.

    Maria Taasti nævner også, at halvdelen af dem, der så med, ikke følger STARK på Facebook i forvejen. Så liveudsendelsen om klimakravene var med til at nå endnu flere håndværkere, som STARK ikke normalt når ud til på Facebook.

    Seerne blev ved skærmen

    Bureauet Let’s Go Live stod for det tekniske set-up omkring udsendelsen. Bureauet har stor erfaring med at sende live på sociale medier, især i forhold til formatet Live Shopping, hvor virksomheder præsenterer og demonstrerer deres produkter. Men det var nyt for Let’s Go Live at teste live-formatet af på så videnstungt et emne som klimakrav i byggeriet.

    – Vi vidste ikke helt, hvad vi kunne forvente med et format med fokus på det, vi kan kalde ‘informativ branding’. Men jeg blev virkelig overrasket og imponeret over, hvor lang tid vi kunne få seerne til at blive ved skærmen. Hver seer så i gennemsnit 56 minutter ud af de 59 minutter, som udsendelsen varede. Vi oplever meget sjældent, at vi kan få seerne til at blive så længe, siger Benjamin L. Henriksen, Partner & Liveshopping Specialist hos Let’s Go Live.

    Autentisk og nede på jorden

    Han peger på flere ting, der gjorde, at STARKs liveudsendelse blev en succes.

    – For det første var det autentisk, upoleret og helt nede på jorden. For det andet skinnede fagligheden tydeligt igennem, og seerne fik professionelle ekspertsvar retur på deres spørgsmål. Det fungerede også godt med værtsteamet, hvor Kent Fonseca var den dygtige formidler og ekspert, mens Jakob Glintborg indtog forbrugerrollen og var tovholder, siger han og tilføjer:

    – En virksomhed som vores kan godt være hurtige til at afvise en opgave som den her, fordi det er svært at måle på, om det har været en succes. Normalt vil det jo handle om salg eller tilmelding til nyhedsbrev eksempelvis. Men det var tydeligt, at liveudsendelsen skabte værdi for dem, der så med, så med dette samarbejde med STARK har vi lært, at vi fremadrettet også kan skabe værdi med mere anderledes cases, siger han.

    Maria Taasti ser også STARKs første liveudsendelse som en succes og fortæller, der er planer om at udforske Facebook Live-mulighederne endnu mere i fremtiden.

    Du kan se hele liveudsendelsen om de nye klimakrav på STARKs Facebook-side her.

    Kontakt:

    Kommunikationschef Jens Velling tlf.: 28409998 email: jevel@stark.dk

    Læs hele pressemeddelelsen på Via Ritzau her: https://via.ritzau.dk/pressemeddelelse/stark-gar-live-pa-facebook-for-at-fa-fat-i-handvaerkerne?releaseId=13671899

    ** Ovenstående pressemeddelelse er videreformidlet af Ritzau på vegne af tredjepart. Ritzau er derfor ikke ansvarlig for indholdet **