PRM / Andelskassen henter erfaren leder til bankens kundecenter

    Pressemeddelelse fra Danske Andelskassers Bank A/S

    Det er en erfaren herre, der har taget anførerbindet på i Andelskassens filial Direkte Privat, som er bankens kundecenter. Kim Plet-Hansen har arbejdet som leder de sidste 32 år i forskellige stillinger. Omdrejningspunktet har altid været at sikre den bedst mulige betjening af kunder og borgere.

    Kim har tidligere blandt andet arbejdet som kundeservicechef i Bank Nordik, og før det var han centerleder i Nordea 24-7 i en årrække. Senest har han været teamleder for 30 medarbejdere i corona-opsporingen og er nu skiftet til Andelskassen.

    “Jeg brænder for at udvikle den gode kunde- og borgerkontakt. I Andelskassen har jeg fra start oplevet en stor velvilje og lyst til at udvikle og forfine, hvordan vi arbejder for at skabe gode kundeoplevelser i Andelskassens Direkte Privat. Banken har et stort fokus på ordentlighed og en positiv relation til kunder såvel som medarbejdere, for sammen kan vi mere. Og de værdier stemmer godt overens med mine egne,” fortæller Kim.

    I et kundecenter er ingen dage ens, og det tiltaler Kim at arbejde inden for et felt, hvor fleksibilitet, gode kommunikative evner, imødekommenhed og en bred viden er vigtige parametre.

    “I kundecentret kan vi ikke se kunderne i øjnene eller læse deres kropssprog gennem telefonen. Vi gør en dyd ud af at give kunden tid og rum til at fortælle sit ærinde, og vi lytter aktivt og spørger åbent ind til kundens økonomiske drømme, planer og behov. Det gør, at vi kan tage en ærlig snak med kunden om, hvordan verden ser ud i kundens økonomi, hvilke muligheder man har, og hvilke løsninger vi som bank kan tilbyde. Ikke alle økonomier er lige tunge, men vi skal skabe en god, ligeværdig og tillidsfuld ramme for alle vores kunder uanset økonomiens størrelse,” siger Kim.

    Kim bor i Rødovre og kører derfor ugentligt den lange vej mellem bankens hovedkontor i Hammershøj, hvor Direkte Privat ligger, og hjemmet. Han er gift med Hanne, og de har to voksne børn på 32 og 27 år. Hver søndag mødes Kim med en flok tidligere arbejdskolleger og spiller fodbold. Det har de gjort de sidste 25 år, og der bliver altid spillet for at vinde.

    Kontakt:

    Kommunikationskonsulent Maria Bugge tlf.: 87993074 email: mbm@andelskassen.dk

    For yderligere oplysninger, kontakt venligst kommunikationskonsulent Maria Bugge på T: 87 99 30 74 eller E: mbm@andelskassen.dk

    Læs hele pressemeddelelsen på Via Ritzau her: https://via.ritzau.dk/pressemeddelelse/andelskassen-henter-erfaren-leder-til-bankens-kundecenter?releaseId=13667045

    ** Ovenstående pressemeddelelse er videreformidlet af Ritzau på vegne af tredjepart. Ritzau er derfor ikke ansvarlig for indholdet **