PRM / Inflation påvirker danskernes forbrugsmønster i julen

    Pressemeddelelse fra Meresalg Marketing

    Danskerne jager de gode tilbud i år – vi ser en markant stigning i interessen for Black Week.

    I Black Week oplever vi en stigning på 40% i antal kliks sammenlignet med sidste år. (Kilde: Morefews.dk – link til analyse.)

    På baggrund af analysen er det tydeligt at der er en sammenhæng mellem makroøkonomien og danskernes forbrugsmønster i november måned – Black Week / Friday-tilbud jages endnu mere i år.

    Til at underbygge stigningen på de 40% illustrerer to kurvediagrammer udviklingen. Kilde: Danmarks Statistik. Find diagrammerne her.

    Ifølge Danmarks Statistik (nettotal) er en dansk families økonomiske situation i dag dårligere, end for et år siden. Kurvediagrammet herunder illustrerer i indekstal faldet. Ligeledes er stigningen i inflationen tydelig.

    Vores konklusion: En svagere økonomi får danskerne til at sige JATAK til tilbud.

    Læs den fulde undersøgelse.

    Kontakt:

    SEO, Partner Lau Christensen email: lau@meresalg.dk

    Læs hele pressemeddelelsen på Via Ritzau her: https://via.ritzau.dk/pressemeddelelse/inflation-pavirker-danskernes-forbrugsmonster-i-julen?releaseId=13665219

    ** Ovenstående pressemeddelelse er videreformidlet af Ritzau på vegne af tredjepart. Ritzau er derfor ikke ansvarlig for indholdet **