PRM / Vinderne af De virtuelle Skole Olympiske Lege er fundet

    Pressemeddelelse fra Danmarks Idrætsforbund

    Elever, som har deltaget i dette års udgave af De virtuelle Skole Olympiske Lege, har fået en storslået virtuel afslutning efter fire uger med idræt og fællesskab på skoleskemaet. Klasserne har siden den 24. oktober gennemført fem sjove og udfordrende konkurrencer sammen på deres skole. Og nu er vinderne fundet.

    Vinderne for 0. klasse
    1. Svend Gønge-Skolen, Bårse 0.E, Vordingborg Kommune
    2. Kildegårdskolen 0.D, Herlev Kommune
    3. Kildegårdskolen 0.E, Herlev Kommune

    Vinderne for 1. klasse
    1. Magleblik Skole 1.C, Halsnæs Kommune
    2. Tranbjergskolen 1.C, Aarhus Kommune
    3. Distrikt Øst, Nordstjernen skoleafdeling 1.B, Frederikshavn Kommune

    Vinderne for 2. klasse
    1. Asnæs Skole 2.A, Odsherred Kommune
    2. Distrikt Øst, Nordstjernen skoleafdeling 2.A, Frederikshavn Kommune
    3. Brørupskolen 2.H, Vejen Kommune

    Vinderne for 3. klasse
    1. Skt. Klemensskolen 3.B, Odense Kommune
    2. Stengård Skole 3.B, Gladsaxe Kommune
    3. Distrikt Øst, Nordstjernen skoleafdeling 3.A, Frederikshavn Kommune

    Klasserne har blandt andet optjent 18.940 færdigheds-badges, hoppet 381.206 gange, kravlet 6.552 meter under hinanden og rullet 3.180 meter som en panda. På den måde har klasserne indsamlet så mange point som muligt.

    Vinderne blev kåret til et stort virtuelt finaleshow, der blev sendt fra WOW PARK i Børnenes Hovedstad, Billund Kommune, som begge har sponsoreret præmierne. Der er gode præmier til både 1., 2. og 3. pladserne i de respektive klassetrin.

    Fokus på fællesskab og bevægelsesglæde
    De virtuelle Skole Olympiske Lege startede tilbage i 2021 under corona, hvor formålet med legene var at give eleverne en unik og fælles idrætsoplevelse efter lang tids nedlukning. Heldigvis har der været så stor opbakning til det virtuelle projekt, at det er kommet for at blive.

    "Vi er utrolig stolte og glade for at se, hvordan skolerne og klasserne endnu en gang har taget imod vores virtuelle koncept. Resultaterne har tikket ind, og der har virkelig været kamp til stregen. Tilbagemeldingerne fra lærerne er, at De virtuelle Lege har skabt store smil, masser af bevægelse og styrket både trivslen og fællesskabet i klasserne," siger Janni Trane, projektchef hos Skole OL.

    Konkurrencerne til De virtuelle Lege er udviklet med fokus på fællesskab, basale færdigheder og bevægelsesglæde. Der har været garanti for smil på læben, højt aktivitetsniveau og samarbejde, der har styrket sammenholdet i klassen.

    Læs mere De virtuelle Skole Olympiske Lege
    https://skoleol.dk/de-virtuelle-skole-olympiske-lege/

    Fakta om Skole OL:
    Skole OL er OL i børnehøjde. Det er Danmarks officielle olympiske aktivitet for skoleelever i 0.-8. klasse. Skole OL skaber mere idræt i skolerne, styrker fællesskabet og giver storslåede idrætsoplevelser. Det skaber stolthed. Det er svedigt. Det er olympisk.

    Danmarks Idrætsforbund (DIF) står bag Skole OL, som støttes af Nordea-fonden, TrygFonden, Billund Kommune og Ole Kirk's Fond. Salling Group (repræsenteret ved Bilka) bidrager med et sponsorat til Skole OL. Herudover samarbejder Skole OL med flere specialforbund og kommuner.

    Kontakt:
    Janni Johanne Thrane, Projektchef Skole OL: janni@skoleol.dk, Tlf.: 28 86 84 02

    Foto: Skole OL (må bruges til redaktionel omtale af Skole OL)

    Læs hele pressemeddelelsen på Via Ritzau her: https://via.ritzau.dk/pressemeddelelse/vinderne-af-de-virtuelle-skole-olympiske-lege-er-fundet?releaseId=13665206

    ** Ovenstående pressemeddelelse er videreformidlet af Ritzau på vegne af tredjepart. Ritzau er derfor ikke ansvarlig for indholdet **