PRM / LykkeLiga og Lidl i nyt sponsorat: Lidl skal levere frisk frugt til verdens lykkeligste liga

    Pressemeddelelse fra Lidl Danmark

    “Kommer hun nogensinde til at stå under en bruser og fortælle dårlige jokes til resten af holdet?” Sådan tænkte Rikke Nielsen, tidligere spiller på det danske håndboldlandshold, da hun fik at vide, at datteren, Magda, var født med Downs syndrom.

    Det særlige fællesskab og holdånd der kommer af at være del af en sport, ønskede Rikke Nielsen også for sin egen datter. Selvom der findes et væld af tilbud til familier som Rikkes, er langt de fleste af dem mere centreret omkring handikappet og problematikkerne omkring det:

    “Jeg savnede noget mere positivt at være fælles om som familie. At mødes med andre om noget, hvor det ikke er diagnosen, det drejer sig om, men at skabe fælles oplevelser og sejre,” fortsætter Rikke Nielsen.

    En dag spurgte Rikke Nielsens mand, hvorfor hun ikke bare startede et hold for dem, der ikke lige passede ind, og det blev så startskuddet på verdens lykkeligste liga – LykkeLiga.

    “Vi besluttede, at det dér med diagnoser og handicap gad vi ikke gå op i. Det skulle handle om at blive god til håndbold og at få venner,” siger Rikke Nielsen. Og dermed var grundlaget for LykkeLigalagt.

    Lidl sørger for energi til fremtidens små stjerner

    Det begyndte med et enkelt hold i Aalborg, men allerede på fire år er ligaen vokset til 76 klubber over hele landet – til trods for to år medcorona-nedlukninger. Sådan en udvikling kræver ihærdighed og opbakning, som Lidl med det nye sponsorat som Official Fresh Food Partner er stolte over at være en del af, fortæller Jens Stratmann, der er adm. direktør i dagligvarekæden.

    “At kunne støtte op om LykkeLiga og det fællesskab, som de mange klubber giver børn, unge og deres familier er en kæmpe glæde for Lidl. Som Official Fresh Food Partner for både LykkeLiga og de danskeHåndboldherrer kan vi bidrage tilat give god energi til fremtidens små og store stjerner og samtidig sætte fokus på en god og sund kost som brændstof til sportens fællesskaber.

    Rikke Nielsen er meget taknemmelig for den anerkendelse, som Lidls sponsorat er – og ikke mindst det, at Lidl nu er Fresh Food Partner både for LykkeLiga og Håndboldherrerne.

    “Jeg føler, at Lidl er med til at blåstemple, at vores hold også er stjerner – at der ikke er forskel på landsholdets og vores superstjerner,” ler Rikke Nielsen og påpeger, at det at sponsoratet blandt andet bidrager med frisk frugt giver godmening.

    “Førhen stod der altid et stort fad slik klar, når man skulle gøre vores unger glade. Men vi skal sætte fokus på sund kost og gøre det sejt at spise frugt. Når de ser, at Mikkel Hansen står og spiser en banan, så inspirerer det vores stjerner til at gøre det samme,” slutter Rikke Nielsen.

    Om sponsoratet:

    Lidls Official Fresh Food Partner-sponsorat løber i første omgang i en treårig periode. Sponsoratet ligger i naturlig forlængelse for den støtte, som Lidl gennem flere år har givet til håndbolden i Danmark, hvor dagligvarekæden blandt andet er buksesponsor for Håndboldherrerne, og også har fungeret som Official Fresh Food Partner siden 1. maj 2017.

    ____


    For yderligere information, kontakt:

    Thomas Sejersen, presseansvarlig i Lidl: presse@lidl.dk, tlf. 76 35 00 10

    Kontakt:

    Thomas Sejersen tlf.: 76 35 00 10 email: presse@lidl.dk

    Læs hele pressemeddelelsen på Via Ritzau her: https://via.ritzau.dk/pressemeddelelse/lykkeliga-og-lidl-i-nyt-sponsorat-lidl-skal-levere-frisk-frugt-til-verdens-lykkeligste-liga?releaseId=13652118

    ** Ovenstående pressemeddelelse er videreformidlet af Ritzau på vegne af tredjepart. Ritzau er derfor ikke ansvarlig for indholdet **