PRM / Nu navngives ny arena i København med plads til 7.000 siddende gæster

    Pressemeddelelse fra BC Hospitality Group A/S

    Bellakvarter i Ørestad er i forvejen et trækplaster for internationale events med Bella Center Copenhagen og AC Hotel Bella Sky, som ligger tæt på lufthavnen og er direkte forbundet med resten af byen gennem Bella Center Metrostation. Nu udvides kvarteret med en arena med 14.000 fleksible kvadratmeter, så Bella Center fremover kan rumme 30.000 samtidige gæster. Arenaen giver dermed helt nye muligheder for, at Bella Center og København kan danne rammen ved globale erhvervs- og politiske konferencer samt kulturbegivenheder og sportsevents.

    “For at tiltrække de helt store internationale kongresser til København har byen historisk manglet to ting: hotelkapacitet og en stor søjlefri Arena, hvor hovedtaleren kunne tale til 7.000 deltagere samtidig. Hotellerne er kommet til over de sidste par år, og nu tilføjer vi Arenaen som sammen med resten af Bella Centret løfter os et niveau op ift. hvilke begivenheder vi kan trække til hovedstaden”, siger adm. direktør i BC Hospitality Group, Christian Folden Lund.

    Den nye Bella Arena er via et stort glasatrium forbundet til det eksisterende Bella Center, således at Arenaen, hotellet og Bella Center nu er under samme tag og samlet kan huse events med op til 30.000 deltagere. Bella Arena får samtidig sine egne identiteter og indgange, da den kan benyttes alene til fx kulturbegivenheder og sportsevents samtidig med, at der er andre kongres- og konferenceevents i Bella Center.

    “Vi har fokuseret på at skabe en fleksibel løsning, som udvider hvad hele Bella-komplekset med kongrescenter, hotel og Arena kan bruges til, så vi er 100 procent klar, når verden igen åbner op for store forsamlinger,” siger adm. direktør i BC Hospitality Group, Christian Folden Lund.

    “Krisen har i den grad vist, at hovedstaden har brug for turisterne, både de ferierejsende, de erhvervsrejsende og dem, som kommer for at opleve særlige begivenheder. Før krisen skabte de rejsende samlet en omsætning på over 50 mia. kr. i hovedstaden. Så vi skal have genoprettet hovedstadens turisme. Og det skal vi gøre gennem omstilling, fokus på bæredygtighed og innovation. Vi er nødt til at skabe nyt, for konkurrencen bliver kun hårdere. Jeg er derfor på hovedstadens vegne rigtig glad for, at vi kan åbne Bella Arena, som sammen med Bella Center gør Bella Kvarter til et nyt internationalt knudepunkt for erhvervsturisme og oplevelsesøkonomi,” siger Mikkel Aarø-Hansen, administrerende direktør i Wonderful Copenhagen.

    “København er en turistby og en eventby. Det gælder både for københavnerne selv og for de flere end fire millioner internationale turister, der årligt gæster byen. Vi skal genstarte oplevelsesøkonomien for fuld kraft, og der kommer til at være efterspørgsel på store events. Det kræver selvfølgelig, at vi har rammerne her i byen. Derfor er åbningen af Bella Arena og de muligheder, som vi får i Bellakvarter, afgørende for oplevelsesøkonomien i fremtidens København.”

    Bæredygtigt byggeri giver grøn guldcertificering

    Bæredygtighed og ansvarlighed er tænkt ind i alle dele af Bella Center og tilhørende hoteller. Derfor er Bella Arena også skabt med fokus på bæredygtighed. Bæredygtige materialer, energieffektivitet og cirkularitet har været centrale fokuspunkter, og det har ført til, at Bella Arena har opnået den internationale guldcertificering indenfor bæredygtighed fraDGNB. I tæt partnerskab med BC Hospitality Groups nye drikkevareleverandør, Carlsberg, er der blandt andet gjort brug af genanvendte ølfustager i processen. De genanvendte fustager bliver brugt sammen med genanvendt træ fra det oprindelige Bella Center på Bellahøj.

    “DGNB-certificeringen er et bevis på, at det kan lade sig gøre at tænke bæredygtighed ind i store byggerier. Samtidig markerer åbningen startskuddet på et strategisk partnerskab med Carlsberg, der har styrket vores fokus på bæredygtighed. Carlsberg er ikke bare gået ind som leverandør af drikkevarer, men som en samlet bæredygtighedspartner med fokus på cirkularitet. De næste mange år skal vi samarbejde om at gøre gæsternes oplevelser mere bæredygtige,” siger adm. direktør, Christian Folden-Lund.

    Carlsbergs bidrag til arenaen tager udgangspunkt i bryggeriets fokus på cirkularitet i hele værdikæden. Den seneste innovation er DraughtMaster-fustagerne til fadøl, som udover at sikre bedre kvalitet og udnyttelse af øllet bliver returneret og genanvendt til nye produkter som møbler og byggematerialer. I Bella Arena blive de upcyclede fustager brugt til skilte og inventar.

    “Vi vil gerne samarbejde med alle vores partnere og kunder om at nedbringe det samlede ressourceforbrug. Derfor har vi skabt et system, der sikrer, at så meget som muligt bliver enten genbrugt eller genanvendt. Sammen med BC Hospitality Group, så vi en unik mulighed i Bella Arena for at være med på bæredygtighedsrejsen fra starten. Det har gjort arenaen grøn i mere end én forstand. Det er fantastisk, at vores fustager, der bliver tømt hos vores kunder, kan komme ud og få nyt liv samme sted,” siger adm. direktør i Carlsberg Danmark, Peter Haahr Nielsen.

    Fakta:

    Bella Arena er både helt sin egen og en del af storfamilien. Navnet “Bella” stammer helt tilbage fra det første Bella Center på Bellahøj som åbnede i 1965.I 1975 rykkede Bella Center til den nuværende placering i Ørestad som dengang var bar mark. Siden er Ørestadsbydelen Bella Kvarter skudt op rundt om Bella Center Copenhagen, metroen er kommet til med Bella Center station, Hotel Bella sky kom til i 2011 og nu udvides altså med Bella Arena.

    Kontakt:

    Pressechef – BC Hospitality Group A/S, Karen Østerbye, kars@bchg.dk / 81884843

    Læs hele pressemeddelelsen på Via Ritzau her: https://via.ritzau.dk/pressemeddelelse/nu-navngives-ny-arena-i-kobenhavn-med-plads-til-7000-siddende-gaester?releaseId=13624385

    ** Ovenstående pressemeddelelse er videreformidlet af Ritzau på vegne af tredjepart. Ritzau er derfor ikke ansvarlig for indholdet **