PRM / Plantorama lancerer nyt restaurantkoncept

    Pressemeddelelse fra Plantorama

    Med Restorama tilføjer landets største kæde af oplevelsescentre et nyt element som en del af deres oplevelseskoncept. Navnet Restorama er en kombination af det engelske ‘rest’, som betyder hvil, og det græske ‘horama’, der betyder syn eller udsigt. Med andre ord: Tag et hvil, og besku omgivelserne. Og det er netop tanken bag det nye restaurantkoncept.

    – Restorama passer perfekt ind i vores overordnede oplevelseskoncept, som er blevet rigtig godt modtaget. Når man bliver sulten, kan man tage et hvil på første sal, hvor der både er underholdning til børn i legeområdet Spirestrup, og man kan sidde og nyde udsigten over det frodige center sammen med maden, siger Peter Vang Christensen, der er administrerende direktør i Plantorama, og uddyber:

    – Vi vil gerne have vores gæster til i endnu højere grad at se Plantorama som et udflugtsmål. Den nye restaurant skal bidrage til, at det bliver en endnu bedre og mere komplet oplevelse for hele familien, og vi tror på, at det vil give flere lyst til at tilbringe en hyggelig dag sammen i centeret.

    Ud over legeområdet Spirestrup vil også Espresso House og Hansens Isbar være at finde sammen med Restorama.

    En restaurant – ikke et cafeteria

    Restorama vil i høj grad adskille sig fra lignende spisekoncepter ved først og fremmest at byde på den komplette restaurantoplevelse med råvarer af høj kvalitet og et højt serviceniveau ved bordene. I weekenderne vil der også være mulighed for forskellige oplevelser som eksempelvis vinsmagning og besøg fra leverandører.

    – Menuen vil altid være sammensat, så der er noget for enhver smag, og det vil først og fremmest være enkle retter med masser af smag lavet af gode råvarer, der er i sæson. Derudover er selve restaurantoplevelsen essentiel. Gæsterne skal ikke op og stå i kø som i et cafeteria, vi serverer og servicerer dem derimod ved bordene, så de kan få den gode, afslappende oplevelse, siger Thomas Gjødsbøl, der er café- og restaurationskoordinator i Plantorama.

    Teknologi sikrer god service

    I Restorama vil alle bestillinger blive foretaget via en app, som gæsterne skal hente på telefonen. Med appen kan gæsterne i ro og mag bestille den mad, der efterfølgende vil blive serveret ved bordet. Så skal kunderne ikke stå i kø, og medarbejderne kan fokusere på at levere en god betjening, da de ikke også skal rundt og tage imod bestilling.

    – Glade børn skal kunne lege, og voksne skal kunne sidde og hygge sig med god mad og drikke, og derfor skal der være god plads ved restauranten. Og da medarbejderne ikke skal rende rundt og tage imod bestillingerne, har de tiden til at nå rundt til alle gæsterne og give en rigtig god service og rådgivning i forbindelse med serveringen, siger Thomas Gjødsbøl.

    Kontakt:

    Julie Kjær
    Content Specialist, Plantorama
    (+45) 88 44 34 50
    jkj@plantorama.dk

    Læs hele pressemeddelelsen på Via Ritzau her: https://via.ritzau.dk/pressemeddelelse/plantorama-lancerer-nyt-restaurantkoncept?releaseId=13621343

    ** Ovenstående pressemeddelelse er videreformidlet af Ritzau på vegne af tredjepart. Ritzau er derfor ikke ansvarlig for indholdet **