PRM / Lokale danske virksomheder er ikke gode nok online

    Pressemeddelelse fra Escalate ApS

    Det mener SEO specialist hos SEOhaj, Brian Ebbesen.

    Ifølge SEO-specialisten, bruger 95% af alle nye kunder hos SEOhaj for få ressourcer på gratis markedsføring i Google My Business.Det lyder måske overraskende, når vi igennem de seneste 10 år er blevet ringet op af det ene SEO-Bureau efter det andet, som vil optimere vores virksomheds synlighed online.

    Alle kan selv optimere det grundlæggende i Google My Business og det er ikke særligt svært. Det er bare at gå i gang“, siger Brian Ebbesen.

    Hvad gør vi, efter krisen?

    På spørgsmålet om, hvad de danske virksomheder skal fokusere på, når Danmark bliver åbnet igen efter Corona-restriktionerne. Og svaret er helt klart: ‘Google My Business og Lokal-SEO’.

    46% af alle søgninger på Google er såkaldte ‘lokale søgninger’, hvor intentionen er at komme i kontakt med en lokal udbyder af et produkt eller service. Virksomhedsejerne skal sørge for, at firmaet vises når kunderne søger.

    Heldigvis elsker Google lokale virksomheder og med få ressourcer kan din virksomhed få maksimal synlighed online. Uanset om du ejer en virksomhed med en fysisk butik eller betjener kunder i et bestemt geografisk område.

    Lokal SEO hjælper nemlig med, at din lokal virksomhed bliver mere synlig end de store landsdækkende kæder og nationale spillere – ja, selv Amazon får baghjul af lokal SEO, når de engang kommer til landet, siger Brian Ebbesen.

    Hvad skal du gøre for din lokale SEO?

    Du skal sørge for, at du har taget ejerskab på den Google My Business. Så snart du har gjort dette, så skal du naturligvis sørge for, at oplysningerne er korrekte. Du skal betragte din virksomhedsside på Google My Business som en ekstra hjemmeside – og den er mindst lige så vigtig, som din almindelige webside.

    På din virksomheds Google My Business-side, kan du oplyse om adresse, åbningstider, særlige tilbud og meget mere. Det er også vigtigt at du sørger for, at dine kunder anmelder din virksomhed på din Google My Business. Det er alle disse informationer og optimeringer, som Google bruger – sammen med din hjemmeside – til at afgøre hvilken placering dit firma fortjent i søgeresultaterne og Google Maps.

    Ifølge Brian Ebbesen er der alt for lidt fokus på betydningen af oplysningerne i Google My Business. “Du kan bare selv lave en søgning eller to. Det er mere reglen end undtagelsen, at Google My Business-oplysningerne er mangelfulde eller slet ikke udnyttet. Og det er virkeligt dumt”, mener han.

    Hvis du vil have mere viden om Lokal SEO og hvordan du bedst selv kommer i gang med at forbedre din SEO – så klik her og se mere.

    Læs hele pressemeddelelsen på Via Ritzau her: https://via.ritzau.dk/pressemeddelelse/lokale-danske-virksomheder-er-ikke-gode-nok-online?releaseId=13619275

    ** Ovenstående pressemeddelelse er videreformidlet af Ritzau på vegne af tredjepart. Ritzau er derfor ikke ansvarlig for indholdet **