PRM / Ny virksomhedsstruktur: Fusion i Alumeco Gruppen giver forenkling for kunderne

    Pressemeddelelse fra Alumeco A/S

    Alumeco Gruppen, herunder Alumeco A/S, er en af Skandinaviens største aluminiumsgrossister, mens Metalcenter Group A/S er en af de førende specialister i Norden inden for levering og udvikling af rødmetalløsninger. Metalcenter Group A/S har hidtil været et 100% ejet datterselskab i Alumeco Gruppen.

    – Når vi lægger aktiviteterne sammen, så vil det forenkle mange ting for os og især for vores kunder. Mange af dem handler i forvejen begge steder. Med fusionen mellem Alumeco og Metalcenter i Danmark får de én kontakt, én leverance og én faktura, siger CEO Per Thanning Johansen, Alumeco Group:

    – Vi kigger hele tiden på, hvordan vi kan gøre det nemmest for vores kunder at handle og kommunikere med os. Det er fusionen et godt eksempel på, fordi den giver vores kunder færre kontaktpunkter i en mere enkel proces. Samtidig vil fusionen også understøtte og fremskynde vores digitale udvikling. Internt får vi en endnu stærkere synergi imellem kundekontakt, produktviden, salg og logistik, der for den enkelte kunde vil virke som en positiv forenkling. Derfor giver fusionen så god mening.

    Højt produktkendskab på tværs af metaller

    Når kunden har kontakt med Alumeco, så er et højt produktkendskab hos den enkelte Alumeco-medarbejder stadig omdrejningspunktet i dialogen:

    – Med vores nye struktur kan vi investere endnu flere ressourcer i dialogen med vores kunder. Der bliver samtidig ikke gået på kompromis med det høje produktkendskab, der er så vigtig for kunderne. De vil fortsat møde medarbejdere med en meget stor produktviden, der nu også vil gå på tværs af vores forskellige metaller, oplyser Per Thanning Johansen.

    Fusion afspejler ny strategi

    Fusionen i Alumeco-regi afspejler samtidig en ny 3-årig strategi i koncernen:

    – Her har vi fokus på bæredygtig vækst og netop en forenkling i vores organisation, der er profitabel for vores kunder. Strategien sætter kunden og værdiskabelse for kunden i fokus, bl.a. arbejder vi intenst med et begreb som “One stop shopping”. Det er klart, at en fælles digital platform kommer til at spille en vigtig rolle i realiseringen af en effektiv, målrettet og vidensbaseret dialog med færrest mulige kontaktpunkter for Alumeco-kunden, siger Per Thanning Johansen, CEO i Alumeco Group.

    Kontakt:

    CEO i Alumeco Group Per Thanning Johansen tlf.: 40 36 06 90

    Læs hele pressemeddelelsen på Via Ritzau her: https://via.ritzau.dk/pressemeddelelse/ny-virksomhedsstruktur-fusion-i-alumeco-gruppen-giver-forenkling-for-kunderne?releaseId=13609634

    ** Ovenstående pressemeddelelse er videreformidlet af Ritzau på vegne af tredjepart. Ritzau er derfor ikke ansvarlig for indholdet **