PRM / Tilgængelighed førte Nyt Syn Brilleriet i Hammel styrket gennem coronakrisen

    Pressemeddelelse fra Nyt Syn

    Efter Nyt Syn Brilleriet i Hammel fik en flyvende start på året, ramte corona med dens allestedsværende hale af frygt og uvished. Hvad der først varslede en usikker og skræmmende fremtid for forretningen såvel som for indehaveren, blev vendt til drivkraft og kærlig kampånd, der indtil videre har ført den østjyske optikerbutik styrket gennem krisen.

    – Jeg havde lige fået sat mit drømmehold, og vi var kommet vildt godt fra start i 2020, og så ramte coronaen. Mine første tanker var lettere paniske. Skal jeg lukke min butik? Skal jeg afskedige mine dygtige medarbejdere? Er alt, hvad jeg har arbejdet for, gået tabt? Usikkerheden var den værste fjende, siger Lise Reese, der er indehaver af Nyt Syn Brilleriet i Hammel.

    Tilgængelig som aldrig før

    Da regeringen lukkede landet ned i foråret, måtte optikere kun foretage synsprøver i alvorlige, akutte situationer, og kapitalkæderne og mange andre optikere valgte derfor helt at lukke deres butikker. Trods restriktionerne og en vis fortvivlelse over fremtiden var det imidlertid ikke en gangbar løsning for Lise Reese.

    – Jeg kunne hurtigt se, at rigtig mange faktisk havde brug for hjælp til deres briller og kontaktlinser, så i stedet for at lukke helt ned, gjorde jeg mig tilgængelig som aldrig før og lod folk vide, at de altid kunne ringe og få råd og vejledning, eller de kunne komme i butikken under forsvarlige, hygiejnemæssige forhold og få hjælp til småreparationer eller at købe linsevæske – naturligvis også selv om de normalt ikke var kunder i butikken. Folk var virkelig taknemmelige, og nogle kørte op til 50 kilometer for at få rettet deres briller, siger Lise Reese.

    – Jeg anede jo ikke, hvordan det ville gå, men jeg var ikke et øjeblik i tvivl om, hvad jeg måtte gøre – og jeg har aldrig før rettet så mange briller som under COVID-19 nedlukningen. Den ekstra service, vi prioriterede at give, blev modtaget utrolig godt af gamle som nye kunder i området, der nu kender mig og forhåbentligt kommer igen.

    Opbakning fra fællesskabet

    Under nedlukningen af Danmark har Lise Reese følt massiv opbakning fra både medarbejdere og kunder, og som medlem af Nyt Syn-kæden har hun også haft gavn af at kunne trække på rådgivning og økonomisk støtte.

    – Når sådan en krise kommer, bliver man jo hylet lidt ud af den, og så er det guld værd at vide, at der er nogen, der dækker din ryg. Nyt Syns kædekontor var hurtige til at hjælpe mig med markedsføring og oplysninger omkring de nye sikkerhedsforanstaltninger, og jeg har brugt dem rigtig meget som sparringspartner – det er det fantastiske ved at være den del af et fællesskab, som altid står klar, siger Lise Reese.

    Tilbagebetaler gladeligt staten

    I den sidste halvdel af marts, oplevede Nyt Syn Brilleriet en stor nedgang i omsætningen, og to optikere blev sendt hjem med lønkompensation. Allerede kort inde i april gik det dog hurtigt den rigtige vej igen. Nyt Syn Brilleriet har haft fremgang lige siden, og i dag tilbagebetaler Lise Reese med glæde pengene for tabt arbejdsfortjeneste til staten.

    – Det har selvfølgelig været en mental rutsjebanetur, indtil overblikket kom tilbage efter en god sparring. En usynlig fjende væltede pludselig det hele, og samtidig væltede det ind med kunder. Vi har virkelig mærket en massiv støtte fra vores lokalområde, og vi er dybt taknemmelige, siger Lise Reese.

    Kontakt:

    Lise Reese
    Indehaver, Nyt Syn Brilleriet
    (+45) 21 37 53 30
    hammel@nytsyn.dk

    Læs hele pressemeddelelsen på Via Ritzau her: https://via.ritzau.dk/pressemeddelelse/tilgaengelighed-forte-nyt-syn-brilleriet-i-hammel-styrket-gennem-coronakrisen?releaseId=13601811

    ** Ovenstående pressemeddelelse er videreformidlet af Ritzau på vegne af tredjepart. Ritzau er derfor ikke ansvarlig for indholdet **