PRM / Sam Partner A/S erhverver kendt dansk rengøringsmærke

    Pressemeddelelse fra Sam Partner A/S

    Det kendte brand, Knofedt, der forhandler rengøringsartikler til hjemmet og produkter til bilpleje, er overgået til nye ejere. Sam Partner har den 1. oktober 2020 købt og overtaget samtlige aktiviteter bag Knofedt.dk. Sam Partner fører et stort sortiment inden for non food-produkter til supermarkeder og byggemarkeder i Skandinavien og Polen og Tyskland.

    Knofedt forhandles allerede i udvalgte butikker i hele Danmark. Med opkøbet er det Sam Partners mål at gøre brug af sin store viden om detailhandlen og rengøringsprodukter til at udbrede Knofedts produkter i landets detailhandel.

    – Gennem opkøbet får Sam Partner ejerskab af et værdifuldt brand og et for virksomheden kendt produktområde. Knofedt er god dansk kvalitet, og vi glæder os til at bringe det til markedet til eksisterende og nye kunder, fortæller Michael Duus, der er CEO i Sam Partner.

    – Noa Brands har i længere tid haft et ønske om at lægge et større fokus på andre produktkategorier. Det glæder os at kunne overdrage Knofedt til kyndige hænder hos Sam Partner, der har et solidt fodfæste i detailbranchen og rengøringskategorien, fortæller Jan Jacobsen, ejer i Noa Brands ApS.

    Tilbage til salg af rengøringsprodukter

    Efter en pause fra markedet for rengøringsprodukter melder Sam Partner dermed sin tilbagekomst, idet Sam Partner tidligere har opbygget værdifuld erfaring om netop dette marked.

    – Rengøringsartikler er et spændende vareområde, som Sam Partner har godt kendskab til gennem tidligere ejerforhold. Vi ser meget frem til at udnytte denne viden til at fremme et godt dansk brand, fortæller Michael Duus.

    Kontakt:

    Michael Duus
    Administrerende direktør, Sam Partner
    (+45) 40 11 55 00
    md@sampartner.dk

    Læs hele pressemeddelelsen på Via Ritzau her: https://via.ritzau.dk/pressemeddelelse/sam-partner-as-erhverver-kendt-dansk-rengoringsmaerke?releaseId=13601422

    ** Ovenstående pressemeddelelse er videreformidlet af Ritzau på vegne af tredjepart. Ritzau er derfor ikke ansvarlig for indholdet **