PRM / Folkekirkens Nødhjælp ansætter ny medie- og kampagnechef

    Pressemeddelelse fra Folkekirkens Nødhjælp

    50-årige Jeanette Ringkøbing Rothenborg bliver fra 1. august en del af Folkekirkens Nødhjælp som ny medie- og kampagnechef.

    Hun kommer med solid erfaring, senest fra Red Barnet, hvor hun tidligere har været kommunikationschef, sektionsleder og pressechef.

    Jeanette Ringkøbing Rothenborg har også arbejdet som selvstændig rådgiver, som kommunikationschef i Center for Familieudvikling og som mangeårig journalist på Dagbladet Politiken.

    Folkekirkens Nødhjælps generalsekretær, Birgitte Qvist-Sørensen, glæder sig over den nye ansættelse:

    “Jeg er utrolig glad for, at Folkekirkens Nødhjælp kan tiltrække en kapacitet som Jeanette Ringkøbing Rothenborg. Hun besidder lige præcis det gode mix af erfaringer og gåpåmod, som vi har været på udkig efter til at videreudvikle vores medie- og kampagnearbejde,” siger Birgitte Qvist-Sørensen.

    COVID19 har for første gang i mere end et årti fået fødevaremanglen blandt verdens fattigste til at stige, og ifølge Folkekirkens Nødhjælps generalsekretær skærper det behovet for målrettet medie-og kampagnearbejde, der kan sikre livsvigtig hjælp til verdens mest udsatte befolkningsgrupper:

    “Jeanette Ringkøbing Rothenborg skal være med til at engagere danskerne i vores arbejde for en mere retfærdig verden. Det handler både om genbrug, madspild og om at indgå partnerskaber med borgere såvel som virksomheder. Vi er allerede stærkt repræsenteret i det danske mediebillede. Med en leder og en holdspiller som Jeanette Ringkøbing Rothenborg er vi godt rustet til at forsætte det vigtige arbejde,” siger Birgitte Qvist-Sørensen.

    Den nyansatte medie- og kampagnechef glæder sig også til de nye udfordringer i en af Danmarks største humanitære udviklingsorganisationer:

    “Hvis COVID19-krisen har lært os noget, så er det, at verden hænger sammen. Vi påvirkes af hinandens livsvilkår, og vi er direkte afhængige af hinandens handlinger. Fattigdom, konflikter og klimaforandringer er globale udfordringer, vi må stå sammen om at løse. Vi har mulighed for at skabe positive forandringer, hvis vi engagerer os i fællesskab,”, siger Jeanette Ringkøbing Rothenborg og fortsætter:

    “Folkekirkens Nødhjælps store indsats er både afhængig af de mange frivillige kræfter i Danmark og de nødhjælpsarbejdere, der kæmper i verdens brændpunkter. Men det er et langt, sejt træk. Succesen hviler på danskernes fortsatte tillid og engagement. Derfor glæder jeg mig virkelig meget til at skulle styrke den folkelige opbakning omkring Folkekirkens Nødhjælps arbejde endnu mere.”

    Jeanette Ringkøbing Rothenborg er uddannet cand. merc. int. med speciale i udviklingsøkonomi og internationale relationer fra Copenhagen Business School.

    Kontakt:

    Pressechef Poul Kjar tlf.: +45 41865975 email: pkja@dca.dk

    Læs hele pressemeddelelsen på Via Ritzau her: https://via.ritzau.dk/pressemeddelelse/folkekirkens-nodhjaelp-ansaetter-ny-medie–og-kampagnechef?releaseId=13594425

    ** Ovenstående pressemeddelelse er videreformidlet af Ritzau på vegne af tredjepart. Ritzau er derfor ikke ansvarlig for indholdet **