PRM / Sådan bruger du reklameartikler til at få nye kunder

    Pressemeddelelse fra Escalate ApS

    Nogle sektorer er hårdere ramt end andre, men de fleste virksomheder har på egen virksomhed kunnet mærke, at noget er ændret. Brancher er lukket ned, forbrugerne holder på pengene og produktiviteten blandt medarbejderne har været faldende pga. ændrede arbejdsvilkår.

    Mange virksomheder bruger den nuværende krise til at gennemgå virksomhedens faste og variable omkostninger for at finde områder, der kan spares, og omkostninger der kan skæres væk. Det er ikke bare naturligt, men også en ganske sund øvelse at gøre med jævne mellemrum.

    Et sted der kan være nærliggende at spare, er på virksomhedens omkostninger til markedsføring. Google Ads-kontoen kan sættes på pause, indrykninger i dagbladene kan spares væk og messen bliver i forvejen ikke til noget, så den giver sig selv.

    Mere synlighed for pengene

    Selvom det kan være nærliggende, er markedsføringen ofte ikke det bedste sted at spare penge. Kunderne er stadig derude og på den anden side af coronavirus, har du fortsat varer, der skal afsættes. Hvis du også ønsker at være vedkommende i Q3 og Q4, så bør du derfor aspirere mod at være i kundernes bevidsthed og det er du ikke, hvis du skærer helt ind til benet.

    En anden fordel ved fortsat at bruge penge på markedsføring er, at indrykninger på tværs af både digitale og analoge kanaler er blevet billigere i løbet af de seneste par måneder.

    Dette skyldes både, at reklametrykket er faldet, qua at konkurrenterne er stoppet med at annoncere, og at flere mediehuse har mistet omsætning og derfor er mere ivrige på at handle. Det kan hjælpe dig med at gøre en god handel, så du får mere synlighed for pengene.

    Har du likviditeten til det, kan en strategi også være at intensivere markedsføringen. Tænk kreativt og pak en keyhanger med tryk med hver ordre, få sat gang i videoproduktionen til YouTube eller udnyt tidens trends på anden vis.

    Overvej at sælge gavekort, som kunderne kan indløse på et senere tidspunkt. Disse kan produceres i plastik, der har samme form som et kreditkort. Designet på plastikkortene bestemmer I selv, så her er der også mulighed for at være kreativ.

    Vi har alle idéer til markedsføring, som vi af den ene eller anden grund aldrig har fået sat i søen. Måske er nu det rette tidspunkt til at eksperimentere og forsøge at få det bedste ud af situation.

    Kontakt:

    Gün Üret tlf.: 28345242 email: gn@escalate.dk

    Læs hele pressemeddelelsen på Via Ritzau her: https://via.ritzau.dk/pressemeddelelse/sadan-bruger-du-reklameartikler-til-at-fa-nye-kunder?releaseId=13594323

    ** Ovenstående pressemeddelelse er videreformidlet af Ritzau på vegne af tredjepart. Ritzau er derfor ikke ansvarlig for indholdet **