PRM / Danskerne søger 4 gange så ofte efter ’sugardating’ som ‘datingsider’

    Pressemeddelelse fra Dild & Mand IVS

    De seneste år har vi mennesker i stigende grad taget søgemaskinerne – og i særdeleshed Google – til os.

    Google er blevet et alvidende orakel, som vi går til, når vi leder efter restaurantanbefalinger, navnet på en sang vi kun kan huske et par linjer fra, en opskrift på banankage eller noget fjerde.

    Vi spørger Google om mere eller mindre alt, hvilket har ført til, at der i skrivende stund – ifølge tal fra internetlivestats.com – i gennemsnit foretages omkring 40.000 søgninger hvert eneste sekund på søgemaskinen på verdensplan.

    Den enorme aktivitet på søgemaskinen har ikke alene gjort Google til en af verdens mest lukrative forretninger; den har også udviklet platformen til et enormt datacenter, hvor samfundstendenser kan spejles. Hitter noget i samfundet, hitter det som regel ofte også på Google. Se blot denne graf over interessen for søgeordet ‘corona’ på søgemaskinen.

    Corona-graf

    Over 4 gange så mange søgninger på ’sugardating’ som ‘datingsider’

    Hos Danmarks største online-portal med tips og tricks til dating, findenkaereste.dk, dykkede man – via værktøjet Google Search Console – for nyligt ned i data omkring søgeord, og her blev man mildest talt overrasket over nogle af de observationer, man gjorde sig.

    Til ejernes forbavselse viste det sig nemlig blandt andet, at der var væsentlig flere søgninger på både sugar- og sexdating end på datingsider.

    Herunder følger en tabel, hvor antallet af søgninger for ’sugardating’, ’sexdating’ og ‘datingsider’ de seneste tre måneder fremgår.

    Ord

    Antal søgninger (3 måneder)

    Sugardating + sugar dating

    63.543

    Sexdating + sex dating

    20.477

    Datingsider + dating sider + dating side + dating sites

    15.311

    Som tallene afslører, har der de seneste tre måneder været over 5.000 flere søgninger på ’sexdating’ end på ‘datingsider’, og hele 48.323 flere søgninger på ’sugardating’ end på ‘datingsider’.

    “Vores guide til sugardating trækker hver dag en del besøgende fra Google, så vi vidste egentlig godt, at sugardating var et populært søgeord. Det overraskede os dog alligevel ret meget, hvor ekstremt mange søgninger på ordet der er og var. Det er jo helt vildt, at der søges 4 gange så ofte på sugardating som på eksempelvis datingsider, for så meget taler vi jo slet, slet ikke om den datingform i Danmark.”

    Farligt at drage endegyldige konklusioner

    Selvom tallene kunne indikere, at både sugar- og sexdating er mere efterspurgte datingformer på Google end almindelig dating, opfordrer Jesper Nørskov Jensen til, at man afholder sig fra at komme med endegyldige konklusioner om samfundstendenser baseret på få data.

    “Sagen er den, at folk, der leder efter traditionelle datingsider og kærlighed, søger på ekstremt mange forskellige ord og fraser for at finde det, de søger. Det kan vi se i vores samlede data, og netop derfor er det svært at danne sig et helt præcist overblik over, hvilke datingformer der er de mest efterspurgte på Google. Hvis vi kigger på, hvilken underside der får flest daglige besøg på findenkaereste.dk, så er det stadigvæk vores guide til traditionel dating. Både vores guide til sugar- og sexdating ånder den dog kraftigt i nakken, så der kan ikke herske nogen tvivl om, at efterspørgslen på information om disse to datingformer også er stor – og måske lige så stor som på almindelig dating,” afslutter Jesper Nørskov Jensen.

    Kontakt:

    Jesper Nørskov Jensen, medindehaver af findenkaereste.dk
    info@findenkaereste.dk
    60 18 69 95

    Læs hele pressemeddelelsen på Via Ritzau her: https://via.ritzau.dk/pressemeddelelse/danskerne-soger-4-gange-sa-ofte-efter-sugardating-som-datingsider?releaseId=13591096

    ** Ovenstående pressemeddelelse er videreformidlet af Ritzau på vegne af tredjepart. Ritzau er derfor ikke ansvarlig for indholdet **