PRM / Mindshares nordiske kaptajn fylder 50 år

    Pressemeddelelse fra Mindshare

    Med de sidste 20 års digitalisering er det blevet en realitet, at alle kan være et medie, designe budskaber og distribuere dem. Det fik Martin Ove Rasmussen til at udtale de for branchen overraskende ord ‘mediebureauet er stendødt’ tilbage i 2018. Både Mindshare og Martin lever imidlertid i bedste velgående. Mindshare er netop fyldt 20, mens Martin runder de 50.

    En ny livsfase

    Hvis man skeler til, hvordan Mindshare bruger livsfaser, deres såkaldte “milestones”, til at forstå forbrugerne, fylder Martin ikke blot 50 år. Han tager også hul på den næste livsfase, hvor han går fra en velkendt tilværelse som husejende familiefar til selvrealisering. Nu er datteren voksen, og huset i Solrød Strand er solgt til fordel for en lejlighed i indre København. Med det tager han hul på en ny livsfase, der er fyldt med nye kræfter, energi og entusiasme.

    Den 29-årige CEO, der ville ’smadre branchen’

    Martin Ove Rasmussen er ikke alene om at skifte livsfase. I 2019 kunne han fejre 20 år med Mindshare i Danmark, der nu kan kalde sig et voksent bureau i stedet for en vild teenager. Han var blot 29 år, da han satte sig i direktørstolen for at etablere Mindshare som selvstændigt bureau i Danmark. Han kom fra et job som Client Service Director hos Initiative Universal Media. Inden da havde han trådt sine reklamebarnesko, som han selv kalder det, hos Schjærven, McCann og Young & Rubicam.

    I sit arbejde hos Mindshare de sidste 20 år har Martin Ove Rasmussen ladet sig drive af sit ønske om at transformere mediebranchen midt i en digital revolution. Allerede efter knapt et år i direktørstolen hos Mindshare proklamerede han kækt i Børsen, at han ville ’smadre branchen på tre år.’ Med de ord efterlyste han mere kvalitet i medieplanlægningen. Det skulle vise sig at blive en ledetråd for hans arbejde med Mindshare.

    Integreret bureau i foranderligt mediemarked

    I dag arbejder Mindshare i krydsfeltet mellem medier, kreativitet, performance og data. De sidste 20 års konstante forandringer i mediemarkedet har Martin Ove Rasmussen oversat til det integrerede medie-, marketing og kommunikationsbureau, vi kender som Mindshare i dag. I de sidste 20 år har Mindshare vist en sund og stabil vækst, og i dag er bureauet 15 gange større end for 20 år siden, da Martin stillede sig ved roret og satte kursen for Mindshare.

    Bonusinformation

    • Martin er gift med Pernille Rasmussen. De har kendt hinanden i snart 35 år og har sammen datteren Freja på 21 år.
    • Han er den eneste i sin familie uden en formel uddannelse og har på den måde brudt den sociale arv.
    • Da Martin var 6 – 18 år, var han elitegymnast. Han påstår, at han stadig kan klare en habil håndstand.

    Kontakt:

    Mette Gade
    Marketing Manager
    mette.gade@mindshareworld.com
    Direct: +4531674415
    Office: +4570227525

    Læs hele pressemeddelelsen på Via Ritzau her: https://via.ritzau.dk/pressemeddelelse/mindshares-nordiske-kaptajn-fylder-50-ar?releaseId=13585601