PRM / Nyt onlineunivers hos Interflora skal styrke den digitale købsoplevelse

    Pressemeddelelse fra Interflora

    Interflora oplever større efterspørgsel på deres chokolade, øl og specialprodukter og efter flere år med markant stigning i onlinesalget, ønsker Danmarks førende blomsterkæde at skabe en endnu bedre online købsoplevelse for deres kunder.

    Derfor relancerer Interflora deres eksisterende onlineplatform, Interflora.dk, så platformen bliver mere brugervenlig og i endnu højere grad inspirerer og skaber synergi mellem blomsterkædens mange produkter. Med relanceringen bliver Interflora.dk et gaveunivers, hvor det bliver muligt at købe gavehilsner til alle anledninger, hvad enten det er blomster til Mors Dag, specialøl til Fars Dag eller chokolade til vennens fødselsdag.

    “Vi har de senere år oplevet en markant fremgang i onlinesalget på Interflora.dk. Blomstersalget har haft et stort fokus, og nu tager vi det naturlige næste skridt og vil inspirere folk til at købe endnu mere ind i vores mange andre fantastiske produkter som Orangeri, Heatherhill & Ask øl. Derfor lancerer vi nu en helt ny markedsplatform, hvor Flora bliver omdrejningspunktet for alle vores produkter,” siger Søren Flemming Larsen, der er administrerende direktør hos Interflora Danmark.

    E-handlen i rekordvækst

    Det er ikke kun Interflora Danmark, der oplever en voldsom vækst i onlinesalget.

    Ifølge en analyse fra Dansk Erhverv brugte danskerne i 2018 nemlig 144 mia. kr. på e-handel, hvilket er en stigning på 10 % i forhold til året før. Ud af de 144. mia. kr. var hele 37 % af e-handlen baseret på handel af detailvarer. Stigningen skaber ifølge Søren Flemming Larsen et behov for en endnu bedre digital købsoplevelse.

    “Hos Interflora er vi klar over, at den stigende e-handel også sætter krav til vores markedsplatform. Derfor vil forbrugere på Interflora.dk også fremover opleve en mere bekvem købsoplevelse, når de enten køber chokolade, vin eller blomster til deres nærmeste,” siger Søren Flemming Larsen.

    Interfloras egne eksklusive brands får hver deres undersider på platformen, hvor der er uddybende information om produkternes historier og detaljer.

    Det nye Interflora.dk lanceres 30. september 2019.

    Faktaboks:

    • 95% af Interfloras Fars Dags leveringer har været køb af andre produkter end blomster, dvs. salget af øl har været meget højt.
    • Blomstersalget ligger i indeks 110 for årets første 8 måneder (2019/2018)
    • Alle Interfloras specialiteter (herunder vin, øl og chokolade) ligger i indeks 104 for årets første 8 måneder (2019/2018)
    • Når solen skinner, og det er varmt, er det hvidvin som tilkøb Interflora sælger mest af – når vejret er dårligt er det chokolade.

    Læs hele pressemeddelelsen på Via Ritzau her: https://via.ritzau.dk/pressemeddelelse/nyt-onlineunivers-hos-interflora-skal-styrke-den-digitale-kobsoplevelse?releaseId=13580344