PRM / Vækstvirksomhed rider på digitaliseringsbølgen til internationale markeder

    Pressemeddelelse fra Epicent Kommunikation A/S

    En webshop, der hænger i bremsen, eller en app, der crasher, får ingen chancer, før nutidens forbruger køber varen et andet sted og sletter appen. De enorme krav, som digitalt indfødte stiller til brugeroplevelsen, er netop, hvad virksomheden Ymor lever af. Virksomheden er specialiseret i software og konsulentydelser til at løse akutte it-nedbrud, monitorere svartider og stabilitet for at forudsige et kommende nedbrud. Og forretningen går strygende.

    – Vi beskæftiger os i et nærmest uudtømmeligt marked med stigende efterspørgsel på vores ydelser, fordi virksomheder intensiverer deres fokus på at levere den gode brugeroplevelse. Applikationsarkitekturen bliver mere og mere kompleks, og det samme gør fejlsøgningen, når problemerne opstår. Samtidig får brugeroplevelsen i stigende grad betydning for virksomhedernes produktivitet og ikke mindst muligheden for at fastholde kunder. I kampen om kunderne er der simpelthen ikke råd til ustabilitet og lange svartider, forklarer Jesper Geisler, der er administrerende direktør i Ymor Nordic.

    Den danske virksomhed blev stiftet i 2007 under navnet Avenida. Den nuværende ledelse kom til gennem et køb af 50% af aktierne i 2015, og i slutningen af 2017 skiftede virksomheden navn, da den blev opkøbt af hollandske Ymor, der har solid rygstøtte i form af kapitalfonden Main Capital Partners. I to år frem til opkøbet under den nye ledelse gennemgik Avenida en voldsom vækst fra 3 til 16 medarbejdere samt en firdobling af omsætningen.

    Godt resultat giver vækstambitioner

    Det danske selskab, Ymor Nordics, seneste regnskab viser en omsætningsvækst på 34 procent, og en bundlinje, der er steget med en halv million kroner. Med Main Capital Partners i ryggen har Ymor nu planer om at indtage de øvrige skandinaviske markeder, og Ymor Nordic bærer en central rolle i denne udvidelse.

    – Regnskabet er meget tilfredsstillende – særligt når vi indregner de ekstraordinære engangsudgifter, opkøbet skabte. Som en del af Ymor har vi fået mange nye kompetencer og servicer, som kunderne sætter pris på. Den fortsatte vækst og kundetilfredshed giver mod på mere, og nu skal Ymor spredes til Skandinavien. Vi skal finkæmme disse markeder for virksomheder, der har det rette miks af drive og kompetencer, siger Jesper Geisler.

    Vækst i det proaktive

    Når et forretningskritisk system bryder ned, kan det skyldes fejl i et utal af forskellige komponenter og applikationskoder, og ofte endog en kombination af disse muligheder. Hos Ymor kan væksten i særlig grad tilskrives kundernes stigende efterspørgsel på løsninger, der hurtigt registrerer afvigelser i performance og stabilitet, og samtidig identificerer problemets kerne. Disse løsninger betegner Ymor som Artificial Intelligence Operations (AIOps). Ymor leverer stadig mange konsulentbaserede ydelser til fejlfinding for kunderne i forbindelse med nedbrud eller langsomme og ustabile systemer, der skal optimeres. Men denne form for brandslukning udgør en stadig mindre del af kerneydelserne, da et nedbrud er for dyrt for virksomhederne – det kan simpelthen bedre betale sig at forebygge katastrofen.

    – Flere virksomheder ønsker den tryghed, vi kan give dem ved at lave konstante målinger af trafik og transaktioner. Det er dyrt at være reaktiv og på hælene når problemer rammer forretningskritiske systemer. Vi hjælper vores kunder med at blive proaktive i deres drift. Det sikrer ikke blot kundefastholdelse, produktivitet og omsætning, men sparer også store ressourcer på fejlsøgninger. Så snart noget afviger fra normalen, registrerer vores system det, og så kan specialisterne dykke ned og finde fejlen, inden det bliver et problem, siger Jesper Geisler.

    Ymor Nordic er Danmarks eneste konsulenthus, der er 100 procent specialiseret i Application Performance Management (APM), IT Operations Analytics (ITOA) and Artificial Intelligence Operations (AIOps). Virksomheden optimerer brugeroplevelsen af hjemmesider, apps, intranet, og andre digitale platforme og sikrer samtidig mod nedbrud. Virksomheden har afdelinger i København og Utrecht i Holland. www.ymor.com

    Læs hele pressemeddelelsen på Via Ritzau her: https://via.ritzau.dk/pressemeddelelse/vaekstvirksomhed-rider-pa-digitaliseringsbolgen-til-internationale-markeder?releaseId=13576937