PRM / Telenor Copenhagen Marathon er en succesfuld digital udviklingsplatform

    Pressemeddelelse fra Sparta Atletik og Motion

    Telenor Copenhagen Marathon har igennem de seneste år markeret sig som verdens mest digitale maraton. Det betyder, at der hvert år udvikles nye digitale tiltag, som skal gøre oplevelsen endnu bedre for både løbere og tilskuere. I år betød det blandt andet, at hver løber fik sig egen personlige finisher-video, og første version af ‘Din personlige maraton-app’ blev introduceret. De nye tiltag betød stor tilgang i den digitale aktivitet på alle eventens platforme, og eksempelvis betød det en fremgang på mere end 40% i antallet af aktive app brugere på dagen.

    “Vores samarbejde med Telenor har gennem de seneste fire år flyttet vores digitale platforme, og vi er lykkedes med at gøre maratonfesten bedre og mere tilgængelig for både deltagerne og de mange tilskuere og pårørende, der følger løbet. I år har vi gennem at tilbyde nye digitale services gjort maratonoplevelsen mere personlig for den enkelte deltager, og det er lykkedes. Med tæt på 50.000 aktive app brugere på dagen og 42.000 download af den personlige finisher-video har vi haft en generel stor stigning i den digitale aktivitet omkring eventen” siger Dorte Vibjerg, administrerende direktør i Sparta, der arrangerer Telenor Copenhagen Marathon.

    Hos løbets hovedsponsor Telenor er man også begejstrede for de digitale tiltag, og den interesse der har været for dem.

    “I Telenor arbejder vi for at skabe bedre kundeoplevelser og digitale sammenhænge for vores kunder. Vi har sammen med Sparta skabt verdens mest digitale maraton ved konstant at udfordre hinanden på, hvordan vi via teknologien kan skabe de bedst tænkelige oplevelser for både løbere og tilskuere før, under og efter løbet. Tallene fra løbsdagen viser, at der har været stor interesse omkring de digitale tiltag, vi har udviklet sammen, og det er vi selvfølgelig ret stolte af,” siger Jesper Hansen, adm. direktør i Telenor.

    Stor stigning i den digitale performance ved Telenor Copenhagen Marathon 2019

    På alle digitale parametre har der i 2019 været rekordstor aktivitet. Her følger en oversigt over den digitale perfromancen for Telenor Copenhagen Marathon den 19.maj (tallene dækker udelukkende trafikken på løbsdagen)

    • 47.500 aktive app brugere med en gennemsnitlig brugertid på 30 minutter
    • 100.000 brugere på copenhagenmarathon.dk
    • 75.000 brugere på eventens live resultatsider
    • 35.000 brugere på map.copenhagenmarathon.dk (interaktiv rutekort til trafikinfo)
    • 22.500.000 resultat request
    • 106.000 live billeder taget på dagen, som er blevet vist over 2.500.000 gange
    • 200.000 afspilninger af eventens livestreaming (LiveTV)
    • Mere end 250.000 online brugere på løbsdagen

    Hovedsponsor

    Telenor

    Partnere

    Wonderful Copenhagen

    Københavns Kommune

    Frederiksberg Kommune

    Sport Event Denmark

    Dansk Atletik Forbund

    Kontakt:

    PR- og Pressemedarbejder Martin van Dijk tlf.: 26292691 email: martin@sparta.dk

    Læs hele pressemeddelelsen på Via Ritzau her: https://via.ritzau.dk/pressemeddelelse/telenor-copenhagen-marathon-er-en-succesfuld-digital-udviklingsplatform?releaseId=13574090