PRM / Coop klar til nyt navn

    Pressemeddelelse fra Coop Danmark A/S

    Den øverste myndighed i Coop, Landsrådet, har i weekenden været samlet til en workshop på hovedkontoret i Albertslund. Formålet var at drøfte, hvordan den forbrugerejede koncern i fremtiden kan stå stærkest i kundernes opfattelse.

    Efter en langvarig og dybdegående diskussion, hvor bølgerne til tider gik højt, kom Landsrådet med en enstemmig indstilling til endelig behandling på det kommende ordinære landsrådsmøde senere i april.

    Forslaget er, at koncernen og samtlige butikker (dog undtagen Irma) skifter navn til BROOPSEN. Således kommer også Coop Bank til at hedde Broopsen Bank.

    Det er et kompromis og sammenskrivning af Brugsen og Coop, som på den måde symboliserer historiens vingesus og fremtidens moderne virksomhed,

    “Med det nye navn bærer vi vores mere end 150-årige historie ind i en ny tid. Vi hylder Brugsen, vi favner fremtiden og vi styrker fællesskabet. Med den indstilling er vi klar til at tage hul på et nyt stort kapitel i den danske brugsforeningsbevægelses historie,” siger adm. direktør Peter Høgsted.

    Frem mod den formelle beslutning, vil arbejdet med at udvikle et grafisk stærkt logo pågå. Men allerede nu har reklamebureauet barslet med det første bud, som vil blive testet i den kommende tid.

    Hensigten er at rulle det ud på alle 1100 butikker relativt hurtigt, så det er gennemført alle steder, inkl. de 1,8 millioners medlemskort, senest 1. april 2020.

    Læs hele pressemeddelelsen på Via Ritzau her: https://via.ritzau.dk/pressemeddelelse/coop-klar-til-nyt-navn?releaseId=13571262