PRM / Nets letter nethandel for mere end 1 million forbrugere i Norden

    Pressemeddelelse fra Nets

    Løsningen, der kaldes ‘Husk mig’, blev introduceret i efteråret 2016 og implementeres i øjeblikket hos alle de webshops, der har en løsning via Netaxept, DIBS or Paytrail, der alle er en del af Nets.

    Når forbrugeren benytter sig af ‘Husk mig’ muligheden og dermed gemmer sine kortoplysninger i forbindelse med køb en af vare eller tjeneste på nettet, skal de fremover kun indtaste de tre kontrolcifre fra bagsiden af kortet – så er der betalt.

    En af de kunder, der allerede er i fuld gang med dette, er Klubmodul, der understøtter cirka 1300 klubber og foreninger, og langt over 15.000 ugentlige transaktioner i Danmark med online betalinger:

    “Det er nu blevet endnu lettere at handle online hos de klubber og foreninger der benytter Klubmodul som administrations-platform. Blandt vore kunder er der medlemmer, der gemmer sine kortoplysninger via Klubmodul, og medlemmer, der har gemt sine kortoplysninger via en anden webshop og derfor gennemfører betalingen langt hurtigere. Det giver god værdi for de mange klubber og foreninger, hvis online tilmeldinger- og betalinger vi understøtter, at deres medlemmer nu får en hurtigere og mere bekvem online betalings oplevelse, siger Peter Kriegbaum, CTO fra Klubmodul ApS.

    Mere end 100.000 nye kort tilmeldt pr. uge

    Løsningen er en stor succes, og i øjeblikket kommer 100.000 yderligere kort til om ugen – alene i marts blev 500.000 kort tilmeldt. Med nu 1,2 million tilmeldte kort i alt er løsningen ved at blive en helt ny betalingsstandard inden for e-handel.

    “Vi investerer mere end nogensinde i at forbedre rammerne, både for kunder og forretninger, når man handler online. “Husk mig” sætter en ny standard for, hvor nemt betaling kan foregå online, og er et godt eksempel på, hvordan vi løbende arbejder med at forbedre kundeoplevelsen og øge konverteringsraten for vores kunder – uden at det går ud over sikkerheden”, siger Asger Hattel, Group Executive Vice President og ansvarlig for Merchant Solutions i Nets.

    Kortoplysningerne opbevares sikkert hos Nets, og hentes frem, når man indtaster sine kontrolcifre og bruger den samme enhed (pc, mobil, tablet), som da man tilmeldte kortet. Hvis man tilmelder sit betalingskort fra sin smartphone, er det kun køb fra den samme smartphone, som kan gennemføres ved kun at indtaste de tre kontrolcifre. “Husk mig” gøres nu gradvist tilgængeligt, uden yderligere beregning, for alle kunder, der benytter en e-handelsløsning fra Nets.

    “Husk mig” kan øge køb via mobilen

    DIBS foretager hvert år en forbrugeranalyse, der blandt andet viser, at forbrugerne ønsker mindre besvær, når de handler på nettet, og at næsten halvdelen af de nordiske forbrugere, der handler via en smartphone eller tablet, helst vil undgå at indtaste deres kortinformation, når de handler online. Mere end 20% siger, at de vil handle mere på nettet via deres mobil, hvis teknologien fjernede denne hindring.

    Ifølge samme analyse forventes væksten i handel på nettet i Norden at stige med omkring 15% hvert år. Nets ønsker at støtte denne vækst ved løbende at introducere nye initiativer og tjenester.

    Læs hele pressemeddelelsen på Via Ritzau her:
    https://via.ritzau.dk/release?releaseId=10354741

    ** Ovenstående pressemeddelelse er videreformidlet af Ritzau på vegne af tredjepart. Ritzau er derfor ikke ansvarlig for indholdet **