Annonce om sex-forskrækkelse var for fræk for Facebook


    Denne annonce var for fræk til Facebook. Se også reklamefilmen nedenfor med en dansk supermodel, som var for fræk til amerikansk tv.

    En annonce om uddannelse indenfor sexforskrækkelse forskrækkede angiveligt Facebook så meget, at internetgiganten forbød reklamen.

    En annonce fra TLC Uddannelser om seksualitetsforskrækkelse blev afvist af Facebook, der ironisk nok fandt billedet ”overdrevent seksuelt’.

    Følg localeyes.dk på Twitter - klik her og få nyhederne før de andre

    Det får uddannelsesstedet til at svare igen ved at opfordre Facebook til at sende deres ansatte på selv samme kursus.

    – Det ’sjove’ er, at temaet for annoncen netop er seksualitetsforskrækkelse, det vil sige det fænomen i det offentlige rum, hvor vi er begyndt at seksualisere eller helt uskyldige billeder og situationer – som for eksempel fædre i bad med deres børn, eller kvinder der ammer, lyder det fra Kim MacKayzee, der er indehaver af TLC Uddannelser, der blandt andet uddanner TLC SeksualCoaches.

    TLC Uddannelser har klaget over Facebooks afgørelse, og i samme åndedræt har Kim MacKayzee opfordret Facebooks medarbejdere til at melde sig til uddannelsen.

    – Hvorfor skræmmes vi af filmplakaten for ‘Klovn’ eller en busreklame om brystoperationer? Og nu kan jeg så tilføje: Hvorfor er et par hvide herreunderbukser anstødelige? Nogen mener vi har fået nøgenhedsforskrækkelse, jeg mener det drejer sig om seksualitetsforskrækkelse, lyder det videre fra Kim MacKayzee.


    Denne annonce var for fræk til Facebook.