Hvad er inbound marketing, og hvorfor bør du kende til det?


Dette indhold er sponsoreret.


Der er mange forskellige metoder, man som virksomhed kan vælge at anvende for at skaffe kunder. Nogle gange vælger virksomheder selv at ringe ud eller møde op hos kunder for at sælge deres produkter og ydelser. I dag er det dog blevet mere og mere relevant at få kunderne til at komme til virksomheden, frem for virksomheden kommer til kunderne. Og det er netop det, vi kalder for inbound marketing.

Hvordan anvender man inbound marketing?
Når du prøver at skaffe kunder til din virksomhed, har du blandt andet mulighed for at arbejde med outbound marketing eller inbound marketing.

Kold kanvas eller outbound marketing er potentielle kunder, virksomheden ikke kender, men som virksomheden kontakter i håb om at sælge et produkt. Inbound marketing handler om at skabe relevant indhold, som øger virksomhedens synlighed og tiltrækker kunder.

I dag gør flere og flere virksomheder brug af inbound marketing, da det er en effektiv marketingmetode, der giver kunder. For at gøre en hjemmeside attraktiv er det derfor vigtigt at have helt styr på content creation.

Her fokuserer virksomheder i dag på at skabe artikler, blogs, videoer, produktbeskrivelser og meget mere, som både er interessant for kunderne og er optimeret til de forskellige søgemaskiner.

Fordele ved at bruge inbound marketing
Inbound marketing giver virksomheden mulighed for at finde kunder, der søger efter det, som virksomheden sælger. Det vil typisk være med til at give endnu flere konverteringer, uden at det kræver ekstra i mandetimer.

Derudover kan sådan en markedsføringsstrategi også være med til at skabe flere leads over længere tid. Med blogindlæg, artikler, videoer og andet indhold liggende på internettet kan kunder til hver en tid besøge din hjemmeside og interagere med virksomhedens content.

Inbound marketing er typisk billigere end at arbejde med kold kanvas. Og derudover kan inbound marketing være en god metode til at øge brand awareness og brand attachment hos virksomhedens kunder. Det er blot nogle af de mange fordele, som virksomheder får ved at arbejde med inbound marketing.

Inbound marketing og online markedsføring
Inbound marketing og online markedsføring går hånd i hånd. Mestrer man inbound marketing, kan virksomheden skabe et stort antal leads til hjemmesiden. Det kan i mange tilfælde være med til at øges en virksomheds forspring til konkurrenterne.

Skal du være helt up to date med din hjemmeside, bør du få styr på søgemaskineoptimering til dit indhold. Der er mange forskellige strategier og metoder, du kan anvende inden for SEO, men kender du ikke begrebet endnu, bør du læse mere om det allerede i dag. Eller måske kontakte et markedsføringsbureau for at hjælpe din virksomhed. Der er nemlig mange faldgruber, der kan skabe problemer for onlinevirksomheder.

Omvendt er det også faldgrupperne, som kan give dig en stor gevinst, hvis du kommer foran dine konkurrenter.