Fortnite som en verdensomspændende industri


Dette er sponsoreret indhold

På den ene eller anden måde er vi nok alle sammen kommet til at kende det populære videospil: Fortnite. Spillet har braget igennem hos unge i alle aldre, og er et af de mest populære spil i mands minde.

I dag er det dog blevet til langt mere end blot et simpelt spil; Det er blevet til en hel industri i sig selv. Vi taler sponsorater, professionelle turneringer og andre diverse ydelser som alle sammen er blevet en integreret del af markedet. Så lad os dykke ned i det, og se hvordan Fortnite er blevet sin egen industri.

Kontoer i Fortnite – Et produkt i sig selv
En af de store styrker ved Fortnite, er at der bliver solgt tusindvis af forskellige kosmetiske genstande i spillet, der kan få ens karakter til at se sej og unik ud. Genstandene gør ikke noget ved en karakters styrke, men det går folk ikke så meget op i. De vil blot være unikke.

Mange af de genstande her er kun tilgængelige i en begrænset tidsperiode, og så er de væk igen for altid. Kun dem der købte dem, har dem. Det betyder, at der er nogle kontoer med sjældne skins og danse, som pludselig bliver mange penge værd.

Det får folk i stribevis til at købe en Fortnite konto blot for at få den unikke genstand. Det giver prestige, det får folk til at lægge mærke til dem osv. Fortnite accounts er derfor blevet til en vare i sig selv, som for mange er meget eftertragtet.

Professionelle ydelser – Kom foran i køen
Når man spiller Fortnite, så grinder man for at optjene ranks. Jo højere rank man er, des sejere belønninger får man også. Det er også et statussymbol, der kan skaffe dig en plads i diverse Fortnite turneringer.

Men det er ikke altid nemt at få en høj rank i Fortnite. Derfor er der mange spillere, der betaler sig til et Fortnite niveau boost. Når man betaler for et rank boost, så får man lov til at spille med spillere, der er dygtigere end gennemsnittet. De er professionelle, og kan hurtigt bære dig op på en højere rank, uden du selv skal gøre noget. Derfor er det naturligvis også en populær service at gøre brug af.

Turneringer med pengepriser
Fordi Fortnite er så stort, som det er, så er det også blevet til et utroligt populært e-sportsspil, som tusindvis af unge, dygtige og håbefulde spillere passioneret deltager i.

Hvad er det så, der lokker så meget ved en turnering? Det er selvfølgelig pengene! I de store Fortnite-turneringer er der mange tusinde kroner på spil for de spillere, der klarer sig bedst.
Her taler vi altså om nok penge, til at kunne forsørge en enkelt person i flere måneder. Det er ikke for sjov.

Det får mange spillere til at investere sig selv professionelt i Fortnite som en rigtig sport. De tilslutter sig hold, de har trænere, de investerer i godt udstyr osv. Det er ikke meget anderledes fra at være en professionel fodboldspiller.

Sponsorater – God eksponering
Når der er turneringer, så er der tusindvis af mennesker, der også ser med. Alle disse mennesker er modtagelige overfor marketing, og det ved virksomheder godt.

Hvis deres brand bliver associeret med en persons yndlings Fortnitespiller, så er de langt mere tilbøjelige til at købe deres produkter.

Derfor pumper virksomheder mange millioner af kroner ind i Fortnite som sponsorater til diverse hold og spillere. Det kan være en stor gamechanger for enhver spiller, der gerne vil være professionel, at få en virksomhed med på holdet.

Virksomhederne tjener godt på Fortnites popularitet, og pumper derfor flere og flere penge i det.